LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Thursday, April 29, 2010

Appworld

Mun iPhone on pysynyt hyvässä järjestyksessä. En ole ladannut liikaa applicationeita, enkä mitään turhia (pieruääniä tms.)(siis huom! Tää ei ollut mikään statement siitä että pieruäänet olisi turhia asioita noin niin kuin yleisesti, mä vaan en tarvitse niitä puhelimeen. Niitä on ihan tarpeeksi kotona) appeja. Tällä hetkellä mulla on (ihmisestä voi varmaan vetää jotain johtopäätöksiä siitä, mitkä iPhone appit sillä on?):

Twitter - Tietty (Seuraa mua Twitterissä: http://twitter.com/lottabacklund)

Facebook - Tietty

Alarm Clock - Boring. Lapsi herättää mut seitsemältä, ja oon tarvinnut herätyskelloa tasan kaksi kertaa, eli kun olen käynyt vieraana Min Morgon -aamuohjelmassa.

Sudoku - Mä oon sudokuaddikti, ja mietinkin tässä että kun pitäisi pikkuhiljaa palata jonkinlaiseen työhön, niin olisikohan jotenkin mahdollista elättää itsensä ratkomalla sudokua?

Block Lite - Ei kauheen hyvä peli, mutta onpahan olemassa.

Stanza - Ehkä paras iPhone app ikinä! E-kirjojen lukuapplikaatio, eli vähän niin kuin Kindle, mutta ilmainen. Ilmaiseksi on mahdollista lukea suurin osa klassikoista, myös suomenkielisistä, ja se on ihan sairaan kätevä. Se jää automaattisesti siihen kohtaan johon sulla luku jää, joten voit jatkaa lukemista missä vaan heti. Mulla on tällä hetkellä työn alla Seitsemän Veljestä, vaikkakin epäilen kyllä kovasti että jaksan sen loppuun asti. Jotkut aukot saavat ehkä jatkossakin jäädä yleissivistykseeni. Jos haluaa lukea uudempia kirjoja, niin niitä saa sitten pientä maksua vastaan ladata Stanzaansa. Klassikoita siellä kuitenkin on jotain tuhatmiljoona, joten ei tässä vielä kauhea kiire ole sen suhteen.

iTranslate - Sanakirja. En oo käyttänyt kauheasti, jonkin yksittäisen sanan oon hakenut ja sen kyllä löysi ihan hyvin.

HS.fi - Luulin, että käyttäisin tätä enemmän kuin käytän. Luulin, että aina kun olisi pieni hetki vapaata aikaa, niin olisi muka päivittää tietonsa uusimmista uutisista. Mutta ei, totuushan on se, että jos on aikaa kulutettavana puhelimella niin notkun kuitenkin vaan Facebookissa (mutta valehtelen ihmisille, että lueskelen tässä Seitsemää Veljestä).

Hangman - Perinteinen sanapeli, jossa voi valita eri kategorioista. Jos ei kieli ole hanskassa, niin voi valita kategoriaksi vaikka leffat tai julkkikset, jolloin kieli ei ole niin keskeinen asia pelissä.

WordGame ! - Hauska sanapeli, vähän Boggle-henkinen. Pelaaja saa tietyn määrän kirjaimia, joista sitten pitää muodostaa mahdollisimman monta sanaa tietyssä ajassa. Kirjaimia on tyyliin 7-9, ja ainakin yksi sana on mahdollista muodostaa niin että käyttää kaikki kirjaimet. Äh, ehkä vähän vaikea selittää, mutta ihan hauska. Vähän addiktoiva.

Kaikki applikaatiot ovat olleet ilmaisia. Mä pelkään, että jos mä yhden ostan, niin se jotenkin avaa portit, ja sit mä en enää hillitse itseäni ja alan vaan ostelemaan kaikkia applikaatioita niin että puhelin notkuu. Saa suositella tuolla kommentiboksissa lisää hyviä appeja jos on löytänyt jotain mahtavaa! Ja tähän loppu tää nörtteily, nyt en postaa mistään teknologia-asioista vähään aikaan. Kunnes taas löydän jonkun applikaatio josta oon ihan liekeissäni. Ja voiko joku PLEASE kertoa mikä toi application on suomeksi?!?

13 Comments:

  • At 7:30 PM, Blogger Reetta said…

    Applicationin suomennos taitaa olla sovellus.Korjatkaa toki viisaammat jos oon väärässä :)

     
  • At 8:08 PM, Blogger Tomi said…

    sovellus? :-D

     
  • At 8:17 PM, Blogger TH said…

    Oisko sovellus, tai simppelisti ohjelma. Mä olen kuolannut iPhonea oikeastaan vain siksi, että siihen saa kaikenlaisia hauskoja soittimia, mm. pasuunan. Ne taitaa maksaa pari euroa, mutta mun mielestä ehdottomasti sijoituksen väärti, että voi soittaa puhelimella vaikkapa pasuunaa. Ja sillä saa ruuhkajunissa jopa helpommin tilaa kuin pieruäänillä. Tai turpiinsa.

     
  • At 8:24 PM, Blogger yllätystyttö said…

    Se vois olla vaikka sovellus. :)

     
  • At 8:29 PM, Anonymous Anonymous said…

    sovellus?
    ehdottaa kaisa

     
  • At 8:42 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sovellus =)

     
  • At 8:43 PM, Blogger -S- said…

    :oD
    Application on suomeksi (tylsähkö) sovellus. Paljon coolimpaa on puhua appseista.

     
  • At 8:46 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sovellus.

     
  • At 11:05 PM, Blogger Sanna Koo said…

    No etkös sä just kertonut, kuinka sulla on se sanakirja siellä luurissa? ;)

     
  • At 1:06 PM, Blogger Linda said…

    Shazam on superhyödyllinen, ainakin musiikkia kuuntelevalle. Esimerkkinä kerron, että monesti autoa ajellessa on radiosta tullut joku biisi, jota en tunne. Shazam päälle ja se pienen hetken kuuntelee musiikkia (ja moottoritien huminaa ja auton ilmastointia ja lapseni kitinää...) ja tunnistaa sen biisin! Uskomattoman hyvä ohjelma ja ainakin tuo ilmaisversio riittää minulle.

     
  • At 3:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    google kääntää applcitionin esim sively mikä on mun mielestä paljon coolimpi ku sovellus

     
  • At 3:14 PM, Blogger Santeri said…

    Mun kaverilla on Chain Rxn-peli, joka on tosi koukuttava. En tiiä saako sen ilmaiseksi jostain, mut koklaa ihmeessä!:)
    http://chainrxn.zwigglers.com/

     
  • At 6:20 PM, Blogger Minja said…

    sellainen ohjelma kuin strangeness from earth on mielestäni ollut hauska. Se näyttää maapallosta sateliittikuvia, joissa näkyy sattumia mitä luonnossa on. Esim sydämen myotoinen saari tai rakennus joista tulee jokin sana yms. Hankala selittää mutta kannattaa kokeilla, en muista oliko ilmainen. Google varmaan näyttää niitä kuvia jos haluat ensin vilkaista :)

     

Post a Comment

<< Home