LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Friday, April 09, 2010

313

Aku Ankan mukana tuli tarroja. Olin heittämässä arkkia pois kun Mies pelasti sen. Hän innostui, ja liimasi yhden niistä vauvan vaunuihin.



Olimme vauvan kanssa Töölön kirjastossa, ja aulassa oli myös äiti kahden lapsen kanssa. Poika oli varmaan kolme tai neljä, vaunussa makasi pienempi. Poika näki meidän vaunujen tarran ja supatti äidilleen jotain. Äiti sanoi, että pojan pitäisi kysyä. Poika katsoi minua hetken hieman arvioiden ja sanoi sitten:

Poika: Onko toi rekkaritarra Aku Ankasta?
Minä: On.
Poika: Mä sain noi samat. Mäkin aioin laittaa tohon vaunuun, mutta äiti kielsi.
Minä: Ai. (Hymyilen äidille. Salee se ajattelee, että olen hunsvonttiäiti, jonka vaunuun saa liimailla mitä tahansa tarroja)
Poika: (Poika nyökkää vauvaa kohti) Onko tonkin isoveli laittanut ton tarran tohon?
Minä: Ei, vaan sen isä.
Poika: (Hetken hiljaisuus) Aika lapsellista.

Muihin asioihin. Katsoitteko Marja Tiuraa Ajankohtaisessa Kakkosessa vai missä se nyt oli? Huomasiko kukaan muu miten identtiset kasvonliikkeet ja ilmeet sillä ja Jutta Urpilaisella on?! Siis aivan täsmälleen samoja ilmeitä, samoja tapoja liikuttaa päätä, kurtistaa kulmia, nostaa kulmia, samoja tapoja rytmittää puhetta... Täytyy olla alitajuista se matkiminen (kumpi nyt sitten matkiikaan kumpaa), koska eihän heistää kumpaakaan kannattaisi matkia.

Huomenna pelataan el Clásico. Tulosvetoja? Mä veikkaan, että Barcelona voittaa Madridin 4-2, ja että Messi tekee kaikki maalit. Taas.

Mä löysin Facebookista ehkä parhaan ryhmän ikinä. Sen nimi on Ei menny niinku Strömsössä, ja se on mun henkinen koti. Vaikka miten tekee ohjeiden tai reseptien mukaan, niin yleensä menee ihan päin helvettiä. Ellei halua liittyä ryhmään, niin kannattaa kuitenkin käydä tsekkaamassa kuvat, koska ne ovat aivan hilarious. Tunnistin itseni moneen kertaan. Mulla käy yleensä niin, että kun leivon vaikkapa muffinsseja (tää kuulostaa nyt just siltä niinkuin mä olisin leiponut useammin kuin kerran), niin sen sijaan että niistä tulee 10 muffinssia (niin kuin piti), niin niistä tulee yksi vitun iso muffinssi. Mutta nyt tiedän etten ole yksin.

2 Comments:

  • At 5:46 PM, Blogger SMK said…

    Pakko kommentoida, koska itsekin liityin hiljattain samaan ryhmään. Kuvista saa niin hyvät naurut :)
    Ja tuntee syvää hengenheimolaisuutta...

     
  • At 12:19 PM, Anonymous Annika said…

    Vähänkö repesin tuolle Aku Ankka -jutulle! :D

    Kyllä mulla yleensä muut leivonnaiset ihan kohtuullisesti onnistuu, mutta täytekakku ei vaan onnistu, ei sitten millään. Joka kerta se lässähtää keskeltä valtavalle kuopalle. Ensin alkuun se nousee vallan mainiosti, mutta jossain vaiheessa se lässähtää takuuvarmasti. Syyttäisin mieluusti epätasaista uunin lämpötilaa, mutta nyt olen kokeillut jo kolmea eri uunia, joten ei se siitäkään voi johtua. :( Ehkä täytekakku ei vaan ole mun juttuni. Pitänee ostaa kakut valmiina. Ei se kakun päällystäminenkään kuitenkaan ole mitään leipomotasoista kun itse yrittää epätoivoisesti räpeltää. :)

     

Post a Comment

<< Home