LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, April 04, 2010

Pääsiäisnoita

Olen ollut tänä pääsiäisenä vähän huono kristitty, sillä olen syönyt vain yhden pääsiäismunan, ja senkin lelun heitin pois. Se oli bambiterotin. Tyhmää. Parhaat on ne lelut, mitkä pitää koota itse. Tosin nekään eivät sen kokoamisen jälkeen kyllä kauheasti kiinnosta. Tajusin vasta aivan liian myöhään, että jos olisin viime viikolla lähtenyt virpomaan lapsukaiseni kanssa, niin jättisaldo virpomispalkkaa olisi ollut taattu. Adde on nyt 7 kuukautta, ja hymyilee yksihampaista hymyään lähes jatkuvasti ja on (halutessaan) superhurmaava. Sille kun olisi lyönyt jonkun rätin päähän ja kajalilla pisamia poskiin niin johan olisi mammalle losannut naapurintädeiltä suklaata. Tätä harmitellessani joku sanoi että voin kyllä virpoa tänäänkin, koska Pohjanmaalla on tapana trulleilla vasta pääsiäissunnuntaina. En mä kuitenkaan ehkä niin innostunut ole, että nyt pakkaisin lapsen ja pajunoksat ja lähtisin Pohjanmaalle virpomaan. Siwa on lähemäpänä, ja sieltäkin saa suklaata.

Nyt katselemme jalkapalloa (déjà vu, anyone?), Racing vastaan Real Madrid. Mies kannattaa Realia, minä Barcelonaa. Mies symppaa erityisesti pelaajaa nimeltä Bojan, joka on ihan pienen pieni lapsi vielä, mutta ilmeisesti joku jalkapalloihme. Se teki viime pelissä kaksi maalia, ja mies kertoi, että se pelasi alkukokoonpanossa (vaikka se yleensä lähetetään kentälle vasta 10 minuuttia ennen kuin peliaika loppuu. Se on kai joukkueen ravintoketjun pohjalla). Kun katsomaamme peliä oli mennyt melkein puolet havahduin kysymään onko Bojan kentällä. Mies katsoi minua pitkään. "Öööh, ei. Olisi tosi outoa jos se olisi, sehän pelaa Barcelonassa". Kappas. Siis MUN joukkueessa, kuten sitä täällä kotona kutsutaan. Mutta Barcelonan pelit ovat mielenkiintoisia ja hyviä, nämä Realin ovat todella tylsiä, etenkin kun sieltä puuttuu pelaajia. Tähänkin havahduin vasta toisessa erässä.

Minä: Ei tuolla sun joukkueessa ole oikein ketään mielenkiintoisia pelaajia paitsi Ronaldo ja Higuain.
Mies: Ja Kaká.
Minä: Ai niin, Kaká (tauko kun mä hihitän). Mutta sehän ei ole tuolla kentällä. Missä Kaká on?
Mies: Se on loukkaantunut.
Minä: Ai siksi että kaikki tekee sen nimestä vitsejä?
Mies: Ihan totta, katotaan nyt tätä peliä.

3 Comments:

  • At 11:55 PM, Anonymous Linda said…

    Hip,

    Pohjanmaalla trullitetaan lauantaina. Ja kyllä: pääsiäinen ON vakava paikka pohjalaisille. Niinpä virheelliset suoritukset (kuten esim. jokin ihmeellinen palmusunnuntaivirpominen) aikaansaavat inhoväristyksiä.

     
  • At 9:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    Lähes 20 vuotta Pohjanmaalla asuneena täytyy todeta, että en 10 vuoden Keeeeski-Suomen ja Pääkaupunkiseudulla asumisen jälkeenkään muista ostaa palmusunnuntaiksi virpojille mitään. Meillä piilotellaan päivä siis sohvan takana... :)

     
  • At 9:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    Mä suurella lämmöllä muistan vieläkin Uutisvuotoa,jossa tehtävä liittyi jotenkin jalkapalloilijoista tehtävään hajuveteen,ihan huippuhauskoja oli kaikki heitot Kakasta tehtävään hajuveteen!Kyllä nauratti :)

     

Post a Comment

<< Home