LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Saturday, March 13, 2010

Lisäviesti valtiovarainministerille

Rakas Jyrki (saanhan sinutella?),

Taidat olla vähän liemessä sen Lindénin kanssa. Minä tiedän että viestintäministerin salkkua pidetään aika heppoisena, mutta ajattelin kertoa sinulle että minä olen aina ajatellut että jos joku ministeri haluaisin olla, niin viestintäministeri. Jos siis tulet siihen tulokseen että sinun pitää laittaa Suvi penkille ja ottaa tilalle vaihtopelaaja, niin suosittelen lämpimästi itseäni. Toisin kuin viestintäministerit yleensä, niin minä olen ollut töissä sekä tv:ssä että radiossa. Väitän saavani aikaankin jotain. Tiedän että joskus ministeripalettiin pitää lisätä ihmisiä jotka ovat tietyltä alueelta tai tiettyä sukupuolta, ja silloin heidät on hyvä sijoittaa sellaiseen ministeriöön, missä he eivät oikein saa mitään pahaa aikaan, eikä heidän tehtävät ole liian vaativia. Mutta katsos, ei sen tarvitsisi sitä olla. Se olisi viestintäalan (ja kaikkien joita kiinnostaa kaikki mediasta sananvapauteen) ihmisille kerrankin oikeudenmukaista. Radioiden toimilupakierros siintää lähitulevaisuudessa, joten sitäkin voisi jo hieman tunnustella.

Olen valmis ottamaan vastaan tämän pätkätyön, ja jeesaamaan hallitusta, Kokoomusta ja isänmaata. Suosittelen itseäni lämpimästi, ja olen varma että näin tekee myös valtaosa viestintäalasta (siis jos annat heille listan vaikkapa kolmesta eri vaihtoehdosta. Ohessa lista, jonka voit suoraan printata ja lähettää heille tai kopioida sähköpostiin). Talvisodan hengessä. (Se ei liity mitenkään mihinkään, mutta sitä on tänään viljelty mediassa ihan valtavan paljon. Koska sehän on just niin helvetin ajankohtaista, ja sitä pitää jaksaa painottaa monta kertaa vuodessa, että me sodittiin saatana, ja vieläkin määritellään itsemme sen kautta). Ja ai niin: lupaan olla avautumatta mistään talvisotaläpästä jos minusta tulee ministeri, ettei sinun tarvitse hävetä. Ja lupaan myös kiroilla vähemmän. Paitsi silloin kun on pakko sanoa, että "minähän en jumalauta eroa jonkun väsyneen YLE-kohun takia. Bring it on".

Liite 1:
Arvoisa viestintäpomo,

Olisiko sinusta kivintä, että viestintäministeri olisi:
a) Suvi Lindén
b) Lotta Backlund
c) Lyly Rajala (koska ilmeisesti on tärkeää, että se tulee Oulun vaalipiiristä)

Vastaa please viestiin nopeasti.
Thanx,
Jyge (oletan että oot etunimiväleissä niiden kanssa)

1 Comments:

  • At 2:34 PM, Blogger Jenni L. said…

    Hahhahhahahahah!! Repesin, taas. =)

    Rakas Lotta, mä ainakin kannattaisin sua. Siis jos olisin mukana hallitusneuvotteluissa.

     

Post a Comment

<< Home