LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Monday, February 15, 2010

iPhone - Tahtoo tahtoo tahtoo!

Miksi mun pitää saada iPhone:

1. Se on tooooodella pähee.

2. Mun veljellänikin on, ja se on nuorempi. Vanhemmalla sisaruksella pitäisi olla hienommat kamat, se on jo ihan ikivanha laki. (Huomatkaa alitajuinen orastava ikäkriisi, koska yritän muka-uskottavasti käyttää sanoja kuten ”pähee”).

3. Voisin bloggata, twitteroida ja tehdä kaikkea muuta mahtavaa sosiaalista mediaa ihan mistä tahansa. Nyt olen taas ollut vähän huono bloggaamaan, mutta jos mulla ois aina väylä taskussa, niin saisin aikaiseksi.

4. Mä olen aikuinen ja saan tehdä rahoillani mitä haluan. Ei aina ole järkevää ostaa neljät kengät vartissa, mutta olen mä niinkin tehnyt.

5.Sanoinko jo että se on todelllllllla pähee?

Miksi mun ei pidä ostaa iPhonea:

1. Se maksaa 450 euroa. Se on ihan naurettavan paljon puhelimesta. Puhelin on mulle ihan kulutuskamaa, ja koska ne ei kestä kovin montaa vuotta, niin se ei saisi maksaakaan typerän paljon.

2. Mä en ole niin busy businesswoman että mä oikeasti TARVITSISIN iPhonea. Oikeasti mulle riittäisi se, että puhelimella voi soittaa ja tekstata, ehkä ottaa valokuvan.

3. Mun ei välttämättä ole ihan pakko pystyä bloggaamaan siitä, että erään kaupan ikkunateipin teksti näytti ihan sanalta ”nahkapatukka” kun siinä luki ”rahkapatukka” (oikeasti asia mistä OLISIN bloggannut jos mulla olisi ollut kamera mukana tai jos osaisin siirtää koneelle kuvia mun puhelimesta tai jos viitsisin selvittää miten se tehdään tai jos enää kotona muistaisin tällaisia asioita. Oisin bloggannut jos mulla olisi ollut kännykkä jolla voi ottaa kuvia ja saman tien laittaa nettiin).

Okei, puolesta oli viisi argumenttia, vastaan kolme. Argumentit ovat selkeästi asiallisuudessaan tasapainossa, ja siksi verrannollisia (päheys ON vakuuttavaa). Ostopäätös lienee selkeä. Tiedättekö, musta on äitinä tullut ihan liian järkevä ja käytännöllinen. Olisinko ikinä aikaisemmin miettinyt TARVITSENKO jotain jos halusin sen? Njet.

7 Comments:

  • At 10:11 AM, Blogger MarkkuTauriainen said…

    Kaikki ostopäätökset tehdään aivojen mielihyväkeskuksessa nk. "mukavuusalueella".

    IPhone on onnistunut tekemään puhelimenm jossa on ominaisuuksia tälle mukavuusalueelle. Kun ajatukset on tunnetasolla, ei järki punnerra vastaan. Eikä kallis menetetty aika ole esteenä.

    Lue lisää myynnistä. UUSI kirja INSPIRE ME - Innostu Itsestäsi, Innostu Myynnistä antaa paljon vastauksia, kuin myös ohjeita.

    Myy ainoastaan ja vain etuja ja hyötyjä. Jos kykenet myymään halua, rahaa tulee ikkunoista ja ränneistä - IPohne?

     
  • At 11:40 AM, Blogger Linda said…

    Olen mamma, joka tykkää teknologian ihmeistä. Meillä on myös wiit, deeässät, iphonet, you name it. Kun Nokian E90 hajosi, oli pakko saada tilalle ainakin yhtä pätevä vehje, pitkän pohdinnan jälkeen päädyin iPhoneen. Sille on niin miljuuna kaikkia kivoja ilmaisia ja puoli-ilmaisia appseja tarjolla, että aika ei lopu kesken tämän gadgetin kanssa, ihme kyllä sillä pystyy kirjoittamaan nakkisormilla ja sillä voi soittaakin! Uumama! Voin suositella! Ainoa vaan, että sillä joutui myymään sielunsa saatan... telialle. Mutta... rajaton data ja kaikki on mahdollista. Meillä mm. blogataan iPhonella lapsen kehityksestä ja sillä saadaan isovanhemmat ja muut soittelemaan vähempi ;D Käyttötarkoituksensa kullakin... All in all, voin suositella lämpimästi :)

     
  • At 12:50 PM, Anonymous Jonna said…

    Hahaa, mä painiskelen saman kysymyksen kanssa. Se vaan on niiiiin pähee!

    kiitos Lotta blogistasi,olen lukenut sitä jo vuosia ilolla :)

     
  • At 12:17 AM, Blogger Minja said…

    heips,
    tuli mieleen että eikä ennemmin kannattaisi ottaa vaikkapa samsungin s5230. Itselläni on se. Se on kosketusnäytöllinen, siinä ei ole kaikkia turhia juttuja niinkuin iphonessa, mutta pääsee nettiin yms yleiset jutut. Se maksaakin enää 145-170e. Suosittelen :)

     
  • At 11:20 AM, Blogger Lotta said…

    Onko se Samsungi sitä mitä ne mainostaa telkkarissa että saa eri väreissä ja jotain? Mä mietin sitä (hetken) eilen :)

     
  • At 11:32 AM, Blogger Linda said…

    Minjalle:
    "turhia juttuja"? :D kait se riippuu käyttäjästä, kuinka tehokkaasti osaa hyödyntää puhelimensa ominaisuuksia ;D

    Itse olen tehokäyttäjä enkä ole vielä iphonestani turhia juttuja löytänyt, pikemminkin koko ajan löytyy app storesta hurjasti uusia mahdollisuuksia :) Itselläni ei ole kokemusta Samsungin kosketusnäytöllisestä, mutta kerran Samsungilaista ("Imperiumin vastaiskua") kokeilleena voin sanoa että Nokian jälkeen se on logiikaltaan tosi outo ja puhelin jäi laatikon pohjalle, palasin nokialaiseen.

    Kannattaa kuitenkin miettiä, minkälaisia ominaisuuksia tarvitsee ja mitä uusia ominaisuuksia voisi kuvitella hyödyntävänsä, koska onhan noissa hintaeroja.

    Edellisen kommenttini jälkeen olen kyllä alkanut arvostaa iphoneani entisestään, e90 alkaa jäädä jo jälkeen erinomaisuudessaan.

     
  • At 1:53 PM, Blogger Minja said…

    se samsung taitaa olla corby-mallinen. Ei siis ole sama. http://murphsy.com/images/Samsung_S5230_1.jpg tossa on kuva siitä s5230:sta :)

     

Post a Comment

<< Home