LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, January 03, 2010

Hyvää uutta vuotta!

Jään itselleni kiinni aika usein siitä, että olen vähän snobi, mutta mä olen hyväksynyt sen, ja elän sen kanssa. Esimerkkinä toimii vaikka se, että mä en ikinä ostaisi vaatteita Citymarketista. Mä olen arvellut, että se on enemmänkin snobismia kuin sitä, että ne varsinaisesti olisivat siellä huonolaatuisempia kuin vaikkapa Henkkamaukassa. Jostain syystä kuitenkin päätin, että lapselle sieltä voi ostaa vaatteita. Olimme Citymarketissa (koska sellaista kotiäidit tekee) halpojen vaippojen perässä, ja bongasin tarjouksen: 3 bodya kympillä. No hienoa, otanpa ne. Lapsi kasvaa niin hurjaa vauhtia, että vaatteet jää tunnissa pieniksi tai sitten niissä on kakkaa tai jotain porkkanapilttiä (kuten myös mun valkoisessa Tommy Hilfigerin paidassa. Ex-valkoisessa), joten niitä tarvitsee. Otin kolme erilaista, ja vasta tullessani kotiin huomasin että yhdessä niistä lukee: Good things make’s me happy. A) toi lausehan on sisällöltään jo ihan vajakki, ja b) make’s? MAKE’S?!? Mitä vittua? Siis ne ovat painattaneet ziljardi tollasta vauvan vaatetta ja lähettäneet kauppoihin myytäväksi ilman että ovat spellcheckanneet?! Toisaalta: tyhmät, mukakiireiset äidit jumalauta ostavat niitä vaatteita, joten miksi niitä tekstejä nyt turhaan liikaa hinkkaisi?

Koska pulutkin oppivat nopeammin kuin minä, menin seuraavalla CM-reissulla taas sinne lastenvaateosastolle (nyt kuulostaa siltä, että mä käyn koko ajan siellä, mutku se on samassa talossa kuin Verkkokauppa ja mä tarvitsin Dance Dance Revolutionin Nintedo Wiille), koska olin ostamassa sukkahousuja vauvalle. Ostin hänelle saman valmistajan siniset villasukkikset sekä pinkit villasukkikset. Sama valmistaja, sama paketti, sama koko. Vaan pinkit olivatkin noin 40 centtiä pidemmät kuin siniset, ja lähemmällä tarkastuksella, niiden jalkaterät olivat eri suuntiin: toinen eteenpäin, toinen taaksepäin.

Me katsomme mäkihyppyä (nyt ollaan jo seuraavassa aiheessa, tää ei enää liity kuluttaja-arvioon Citymarketista). Miksi ihmeessä ne antaa jotain tyylipisteitä? Eihän siinä ole mitään järkeä, ei missään muussakaan kunnollisissa lajeissa anneta. Pituushypyssä voittaa se joka hyppää pisimmälle, keihäänheitossa se joka heittää pisimmälle ja korkeushypyssä se joka hyppää korkeimmalle. Ei siellä pohdiskella, että eipä osunut nyt askelmerkki kohdalleen, tai olipa keihäs rumasti etukenossa ja miten se heittäjä tollai mätkähti ja huusi tosi epäviehättävästi. Niin MIKSI mäkihypyssä annetaan tyylipisteitä? Se on tosi tylsää. Aion ehkä kirjoittaa asiasta kirjeen FIS:lle. Todennäköisesti kuitenkaan en, koska olen aika laiska, ja tää ei ole niin tärkeää, ja jos saisinkin sähköpostin tähän asiaan auki, niin mua naurattaisi kuitenkin niin paljon Dear FIS –alku, että koko homma jäisi siihen.

Ai niin, hyvää uutta vuotta.

8 Comments:

  • At 9:55 AM, Anonymous B said…

    Mäkihypyn tyylipisteet liittyvät osin síihen, että sillä kannustetaan enemmän hallittuun hyppyyn. Jos pisteet tulisivat vain pituudesta, niin vaarallisia kaatumisia ja siten myös loukkaantumisia tulisi enemmän.

     
  • At 3:20 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tuota mäkihypyn tyylipisteiden antoa olen minäkin kummastellut ja tullut siihen tulokseen, että mahtaisikohan olla turvallisuuskysymys? Jos tyyli olis vapaa, niin sieltä mäestähän roiskittais ihan miten vaan ja vois tulla vahinko, kun taas pituushypyssä ei kovin korkealta tipu jos tyyli on vähän sinnepäin. Muuta järjellistä selitystä en keksi.

     
  • At 10:36 PM, Blogger Lotta said…

    Totta, ihan hyvät pointit. Tosin voisi kuvitella että myös EI KUOLEMINEN olisi hyvä motivaatio hypätä turvallisesti? :)

     
  • At 4:41 PM, Anonymous pyykkimuija said…

    Vinkit sun porkkanatahroilles. Lähtevät aurongonvalossa, joten narulle ulos kuivumaan kun aurinko pilkahtaa. Maaliskuuhun saa tosin odotella... :-)

     
  • At 4:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nää sun jutut vaan saa mut aina nauramaan, kivaa että jollakin on sana hallussa :D Ja kiva muutenkin kun oot taas postaillut enemmän!

     
  • At 11:59 PM, Blogger Lotta said…

    Hei mahtavaa, kiitos pyykkimuija! Mä rupean kasaamaan tohon partsin ovelle vaatekasaa kevättä varten... :) Ja kiitti itseillenne että ootte tulleet lukemaan!

     
  • At 10:14 PM, Anonymous Ansku said…

    Mäkin täällä hihitän, ties monennenko kerran :) Tallinnantuliaiset on asia ihan erikseen, mutta tulipa tuosta kirjoitusvirheestä mieleen miten eräs tuttu täti toi tohkeissaan hienot tossut (joissa vasta koto-Suomessa huomasi lukevan Adibas), ja ystävä toi kotiin Winnin the Pooh -laukun. WinniN? Puhia voittamassa? :D

    Tsihii. Kaikkea hyvää sinne (vauva)arkeen toisen vastaavan keskeltä!

    Ansku ja tyttö 9kk

     
  • At 3:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    Siis mä ostin kans tollaisia bodyja ja vasta kotona huomasin ton "Good things make's me happy" -jutun. Helkkari, eihän tollasta bodya voi pitää. Ostin myös samanmerkkisen velourpuvun ja pesun jälkeen huomasin, että siitä lähtee niin paljon nukkaa ja pölyä että saa senkin varmasti heittää pois saman tien. Hyvät ostokset oli siis. :)

    Anna ja poika 8kk

     

Post a Comment

<< Home