LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Thursday, October 29, 2009

TV-ekspertti

Tehtiin tunnin lenkki äsken vauvan kanssa. Se nukahtaa vaunuihin niin hyvin, että nukkuu vielä kotonakin. Kuorin sen haalareista ja vaunuista vasta kun se alkaa huutamaan, antaa sen goisata siellä rauhassa niin kauan kuin haluaa. Nyt on se hetki, joten mamma ehtii vähän bloggaamaan.

Toi vaaveli on ihana, ja mä oon ihan mutsi. Tai oonhan mä koko ajan tiennyt, että mut on tehty äidiksi, mutta kaikki muut eivät ehkä ihan heti olisi niin ajatelleet. Nää ekat kuukaudet ovat menneet aika paljon himassa, mitä nyt neuvolassa, mummolassa ja Sähkötalon Robertsissa välillä käydään hengaamassa. Tahti on hidastunut. Ekaa kertaa oltiin kahdestaan Miehen kanssa poissa kotoa pari viikkoa sitten. Miehen ystävä meni naimisiin, ja olimme häissä. Ne olivat onneksi Helsingissä (eikä jossain jumalan selän takana, niin kuin monet ystäviään vihaavat pariskunnat hääpäissään tuppaavat juhlansa järjestämään), joten tiesin pääseväni vartissa kotiin jos liian kova ikävä yllättäisi. Se ehkä auttoi psykologisesti, ja mä sinnittelinkin (ja kykenin omasta mielestäni vähän pitämään hauskaakin) monta, monta tuntia. Kolmen tunnin kohdalla lähetin ekan tekstiviestin (”moi, miten siellä menee?”. Ihan niin kuin ei vauvaa hoitava äitini olisi ilmoittanut jos menisi muuten kuin hyvin), mutta jossain seitsemännen tunnin kohdalla en enää kestänyt, vaan oli lähdettävä kotiin. Olin kuitenkin itsestäni aika ylpeä, että kestin noinkin kauan, ja kykenin juttelemaan muiden häävieraiden kanssa muustakin kuin jekkuvauvani oppimasta tempusta (jossa kakataan kovaäänisesti silloin kun vieras hiljentyy ihastelemaan). Ja MÄ en sentään meistä kahdesta ollut se, joka esitteli muille digikamerasta vauvan kuvia (sekä mun supistuskuvia synnytyssalista).

Kotona kuluu paljon aikaa, ja suuri osa siitä kuluu sohvalla. Tiesittekö että vauva voi syödä tuntitolkulla? En mä sitä kyllä ollut ihan hiffannut, että jos imettää, niin se on välillä helposti kolmenvartin ruokailu. Nyt tiedän. Ja nyt osaan varautua. Mä otan kaikki universumin ohjelmat nauhalle, ja tuijaan niitä kun vauva syö. Sikspä olen myös ryhtynyt katsomaan myös realitya, joka ennen on mun mielestä ollut halpaa, saitojen kanavien paskaa. Ja onhan se vieläkin, mutta siitä huolimatta nyt katson monia sarjoja. Ja joka ikisen jakson. Osa on itse asiassa aika hyvin toteutettu (noin niin kuin tv:n tekijän näkökulmasta).

Kansainvälisiä formaatteja on tietysti vaikea tehdä Suomessa ilman että mukaan tulee tietty määrä myötähäpeää, mutta moni suht koukuttava silti.

Esimerkiksi Unelmien Poikamies on mun mielestä suhteellisen onnistunut toteutus! Siis formaattinahan se on kamala, ja kilpailijatytöt ovat aika persoonattomia (minkä sille voi, että kun kerran katsoo Rock of Lovea, niin on tottunut tiettyyn hulluusstandardiin, joka tuo viihdesisältöä paremmin kuin keksityt juonenkäänteet). En myöskään usko, että se Unelmien Poikamies ihan oikeasti on yksityispankkiiri, koska Seiska (ja ne tietää!) kertoi, että sen vuositulot viime vuonna oli tyyliin kymppitonni. Se on varmaan joku glorifioitu puhelinmyyjä, joka kutsuu itseään yksityispankkiiriksi, koska se kuulostaa aika hyvältä. Oli miten oli, on se parempi kuin 2-kymppinen strippari (niin kuin viimeksi). Mun suosikkityttö on Mari. Se vaikuttaa normaalilta ja fiksulta. Toisaalta se vaikuttaa niin normaalilta ja fiksulta, että tavallaan ei ehkä haluaisi että se alkaisi olemaan sen Hannun kanssa, vaan ottaisi jonkun paremman. Mun inhokit ovat jo pudonneet pois, mikä on vähän tyhmää, koska yksi ärsyttävä vittupää pitäisi aina jokaisessa sarjassa pitää mukana loppuun asti.

Diilissä mun suosikki on (siis tietty Hjalliksen jälkeen) on Heidi, se vaalea nainen. Selkeästi se on reippain ja kekseliäin ja ahkerin. Jethro oli ehdottomasti myös omalla tosi oudolla tavallaan mun suosikki, mutta sitten tuli viime jakso. Joukkueiden piti olla ”humoristisia ja tajunnanräjäyttäviä”. Niin Jethron mielestä se tarkoittaa turkulaisvitsejä. En mä voi koomikkona tukea sellaista toimintaa. Sitten se ei edes kerro niitä ikään kuin itsestään, joka olisi voinut tehdä niistä edes vähän huvittavia, vaan kertoo ne MATISTA JA TEPOSTA! Pendolinojuna takaisin Turkuun lähtee raiteelta 10.

Musta on hauskaa, että Hjalliksella on avustamassa Keijo Säilynoja ja Helena Jotain. Jos pitäisi keksiä kaksi ammattia, joiden edustajia ehkä tyypillisesti pidetään tyhminä, niin moni vastaisi varmaan jääkiekkoilija ja malli. Ja juuri ex-jääkiekkoilijan ja ex-mallin Hjallis on valinnut neuvonantajikseen. En mä sitä dissaa, mistä mä tiedän mitä bisnesvelhoja ne ovat, mutta oli vaan skenaariona hauska. Mahtavan sketsin elementit.

Ai niin. Syötin vauvan ja laitoin päikkäreille jo tossa aikaisemmin (ettei joku nyt luule, että se makaa vieläkin tuolla eteisessä vaunuissa nukkumassa).

Lisäksi olen alkanut seuraamaan Muodin Huipulle’a (taipuu huonosti). Mä en ymmärrä muodista yhtään mitään, enkä osaa arvostella niitä tekeleitä suuntaan jos toiseenkaan (yleensä mun mielestä kivoja on just ne, jotka sit viskataan sieltä kisasta ulos). MH:ssa on myös heti kättelyssä pudonnut paljon niistä oudoista tyypeistä ulos (kuten Achilles ja sitten se vanhempi nainen), ja kai se ohjelma mukamas onkin enemmän siitä muodista ja niistä vaatteista kuin niiden ihmisten persoonallisuuksista. Höh.

Luin myös Ella Kannisen haastattelusta Me Naisissa että on tulossa Talo Ranskassa –ohjelma. Googlasin sen heti, koska mä ihan oikeasti olisin hakenut siihen, mutta hakuaika olikin mennyt jo toukokuussa. Avauduin siitä Facebookissa, ja kaverini lohdutti kommentoimalla: ”Niin mut siis sen talon saa tyylin viikoks LAINAAN. Eli aika pompöösi nimi lomalle vuokramökissä”. Se on tietysti totta, mutta mä voisin sit puhua siellä mökissä sen viikon ranskaa. Kävisin jossain boulangeriessa ostamassa leipää, ja joisin vaan vin blanc ja söisin fromage koko sen viikon. Ja ranskalaisuus ON pompöösiä.

Kaverini on telkkarissa töissä, ja ehdotinkin hänelle, että tuo olisi loistava uusi ohjelmaidea. Julkkisversio Talo Ranskasta -ohjelmasta, ja sillai että siellä talossa asuttaisiin. Vähän niin kuin BB, mutta siellä sekoilisi just kaikki suosikkijulkkikset niinku vaikka Martina ja Tuksu (ja mä, koska haluaisin siihen myös). Ja sit taivutettaisiin verbejä. That's just good TV.

BB:tä en ole alkanut katsomaan. En oo vielä valmis mädättämään mun aivoja niin totaalisesti.

4 Comments:

  • At 11:09 PM, Anonymous Anonymous said…

    Esikoinen oli samaa laatua, sohvalla vietettiin tunti jos toinen. Miulla oli vieressä aina kirja, kaukosäätimet ja juomapullo :) Toinen onki sellanen pikasyöppö et vetäsee viidessä minuutissa mahan täytee ja jos yrittääki jäädä sohvalle oleilee nii heti alkaa valitus että "liikettä niveliin äiti!" :D Nauti niistä sohvahetkistä, kun kerranki saa luvan kanssa vaan sohvailla :)

     
  • At 3:01 AM, Anonymous M said…

    Kiitos, Lotta, hyvistä nauruista tuon tositv-idean kohdalla. :) Mä niin haluaisin nähdä tietyt tyrkyt turhat julkkikset kerrankin tekemässä jotain mihin vaaditaan muutakin kuin silikonit ja soitto Seiskaan.

     
  • At 12:49 PM, Anonymous Anonymous said…

    Toi eka anonyymi sanoi juuri sen mikä munki piti sanoa. Et eka syö ja syö ja syö (ja mäkin vaa katsoin telkkaa ja luin) mutta toka lopas maidon minuuteissa. Mut haloo, jos tokakin söis ja söis, niin kuka sen ekan hoitais siullä aikaa. Mulla eka oli pikkutaapero, jota nostin pöydiltä pois samalla kun tokaa imetin. Pääasiassa imeti siis seisaaltani tai liikkeessä. Oikeasti!!!

    Eli Lotta, jutun pointti on se, et nauti (kuten huomaan et teetkin) tosta vaiheesta. Toisen (mahdollisen) lapsen kanssa se ei enää ole mahdollista.
    Nyt kun lapsia on jo 3,5 kappaletta, niin telkkaakin katson

    vaan yhdeksän jälkeen illalla :)

    Tiitu

     
  • At 11:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hannu ei ole puhelinmyyjä. Hannulla on kansainvälinen BBA tutkinto vrt. tradenomi. Hän työskentelee Bon Life nimisessä sijoituspalveluyrityksessä yksityispankkiirin tittelillä. Hannun työnkuvaan kuuluu rahastojen, eläkevakuutusten ja muiden tuotteiden myynti asiakkaille, jotka buukkarit tai hän itse on konttorille kutsunut.

    Hannun palkka perustuu vahvasti provisioon. Myyntiuran alussa voi kestää ennen kuin provisio alkaa kertyä ja tästä voi johtua hieman rajoittunut kokonaistulo. Hyvä suulas, jethron tyylinen myyjä voi yksityispankkiirina tienata paljon jopa yli 3000€/kk. Palkkaus perustuu myyntimenestykseen ei sijoitustuottoihin.

    Titteli on sinällään harhaanjohtava, koska bon life ei tarjoa kattavia private banking palveluita tai edellytä esim. 200 000€ min. sijoitusta, vaan myy rahastoja ja eläkesidonnaisia sijoitustuotteita ja perussiivojaa voi olla bon lifen asiakas.

     

Post a Comment

<< Home