LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Tuesday, August 28, 2007

Bad hair day

Otsikko ei liity tähän tekstiin mitenkään, tänään vaan on.

Mun hieno tallinnantuliainen itselleni oli vaaleanpunainen Barbie-kalenteri. Mulla on kyllä töistä saatu, erittäin ammattimaisen ja kunnioitusta herättävän näköinen, jättimäinen, nahkakantinen kalenteri myös, mutta se painaa varmaan 7 kiloa, ja ei ole yhtään näin esteettinen. Päätin, ettei mun tarvitse päteä kalenterillani, vaan voin ihan hyvin olla ammattimainen myös Barbie-kalenterilla (tai Päevik, niin kuin sen kannessa lukee). Sehän on sitä paitsi opettavainen, koska kaikki viikonpäivät ja tekstit ovat viroksi. Se lienee ehkä alunperin suunnattu noin 20 vuotta minua nuoremmille tytöille (tai miksei pojillekin, en minä tuomitse), mikä on todella hyvä, koska nyt mulla kulkee yleistieto mukanani joka paikassa. Kalenterissa on nimittäin esim. maailman kartta, jaksollisen järjestelmän taulukko (en tiedä onko tuo oikea sana, jouduin hakemaan sanakirjasta. Kyse on siis periodiska tabellenista, siitä taulusta joka roikkui kemian luokassa, muistatteko?) ja mm. Viron kansallislaulun sanat. En ole vielä niitä opetellut, mutta jääpähän tekemistä johonkin tylsään palaveriin.

Yleensä tylsissä palavereissa teen hienoja ruudukkoväritysmuodostuksia ruutupaperille, mutta jos ruutupaperia ei ole saatavilla, listaan kaikki USA:n 50 osavaltiota, tsekatakseni muistanko ne. Ja jos palaveri on pitkä, listaan myös niiden pääkaupungit. Mun pitää keksiä jotain uusia listattavia asioita, mä alan osata noi niin hyvin. Joskus listaan hallituksen ministerit, mutta siinä ei mene niin kauan, kun niitä on paljon vähemmän. Kerran yritin listata kaikki kansanedustajat, mutta pääsin vaan 105. Mutta se taisi olla edellisellä kaudella, jolloin ne oli helpompi muistaa, koska olin ollut eduskunnassa töissä. Mikäköhän olisi seuraava? NHL-joukkueita taitaa olla kolmisenkymmentä. Ehkä mä rupean listaamaan niitä. Ja jos veljeni jenkkifutisura jatkuu yhtä hyvin kuin tähän mennessä, niin opettelen NFL:n joukkueet. Se ei ole temppu eikä mikään. Mä keksin jo 12, ja ei niitäkään varmaan ole kuin 30.

Herranjestas miten säälittävältä toi kuulostaa, kun sen noin kirjoittaa. Aaaargh!

7 Comments:

  • At 7:34 AM, Anonymous Anonymous said…

    Jaksollisen järjestelmän taulukko taitaa olla ihan oikea termi, meillä kyllä koulussa puhuttiin varmaan vain alkuainetaulukosta tms. Vähänkö nykyajan (virolaiset?) Barbie-ikäiset ovat edistyneitä, jos kyseistä taulukkoa kalenterissaan tarvivat. :o)

    Nimim. 26 v. ja Aku Ankka -kalenteri käytössä

     
  • At 8:48 AM, Anonymous Anonymous said…

    Musta tuntuu että sun veli on tajuttoman hyvännäkönen..(Melkein)kaikki jenkkifutiksen pelaajat on. Sellasia turvallisen isoja ja kuumia. huhhuh. Oispa sillä oma blogi niin ei täällä sulle tarvis ylistää. Ja jos sulla on näin hyviä juttuja kun on,niin ei silläkään voi kovin huonoja olla. No mutta se on kuitenkin jo varattu.

    -Timantti

     
  • At 10:51 AM, Blogger Lotta said…

    Apua! Aaargh, en yhtään osaa suhtautua siihen että naiset kuolaavat veljeni perään! Lupaan, etten enää ikinä kuolaa kenenkään sellaisen miehen perään, jolla on isosisko :)

    Meillä on tainnut tää kirjoitusinto jakautua aika lailla kokonaan mun puolelle meidän perheessä, samalla tavalla kuin kaikki urheiluinto on mennyt veljen puolelle... :-p

     
  • At 10:51 AM, Blogger Lotta said…

    aisha: Kiitos, tai sitten se on tarkoitettu tällaisille hieman ÄLYKKÄÄMMILLE 14-vuotiaille (eli mulle) :)

     
  • At 3:58 PM, Anonymous Anonymous said…

    Seuraava hyvä opeteltava litania voisi olla nobel-kirjailijat palkintovuosijärjestyksessä. :)

     
  • At 6:37 PM, Blogger Lotta said…

    Joo, toi oli erittäin hyvä ehdotus, kiitos! Mä printtaan ne heti huomenna! :D

     
  • At 5:51 PM, Anonymous Anonymous said…

    Vapaa, vapaa, vapaa!!! -Calle

     

Post a Comment

<< Home