LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, October 28, 2007

In Facebook Veritas

Facebook tietää totuuden. Omassa profiilissa voi klikata eri juttuja, niin että se näyttää vain sitä tiettyä asiaa. Voit esim katsoa sun "wall activity", ja ilmestyy lista kenen seinälle olet kirjoittanut, ja milloin. Sieltä saa esiin kaikki muutkin asiat. Mä klikkasin oman profiilini Relationship Stories, ja siinä luki: You have no recent activity. Auts, don’t I know it.

11 Comments:

  • At 11:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    Mistä ne aktiivisuudet saa näkyviin? Mä oon näköjään fb-rookie, vaikka toista luulin:)

     
  • At 1:22 AM, Blogger Lotta said…

    Meet oman (haa! TAI jonkun muun, joka tietty on parasta stalkkaamista), ja klikkaat siitä Mini-feed listan oikeasta ylälaidasta "see all". Se avaa uuden listan, ja siitä saa oikeasta palkista valita mitä elementtejä haluaa nähdä. Olikohan tää nyt tarpeeksi monimutkaisesti selitetty?

     
  • At 7:05 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ei, kyl mä vaan löysin ne noin...Olin pidemmän aikaan skeptinen facebookiin, enkä luonu profiilia sinne...nyt reilun viikon on mun profiili ollut siellä ja addiktio oli valmis jo toisena päivänä!! Pelottavaa...että onko ihmisellä muuta elämää??? :D

     
  • At 7:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    Dear fejsbok-guru,

    kerro minulle, epätietoiselle, miten tulisi suhtutua sellaisiin ystävävaateisiin, jotka tulevat mitä omituisimmilta tahoilta (lue: edellinen elämä, mennyt luokka-aste, ei-koskaan-mitään-keskustelua -ihminen)?

    Tämä asia vaivaa minua. En tahdo olla kaikkien kanssa kaiken aikaa kaikkialla.

     
  • At 8:36 PM, Blogger Lotta said…

    Heh, Leelian Lepotuoli auttaa :)

    Dear anonymous,

    Jos et halua olla jonkun kaveri, niin klikkaa vaan sen kaveripyynnössä Ignore (se ei näy sillä tyypillä minään ilmoituksena). Mulla on ollut vähän sama ongelma. Mä haluan, että mun Facebook-kaverit on oikeasti ihmisiä, joita mä olen edes tavannut. Ei se mun mielestä ole ilkeää, Facebook on sosiaalinen verkosto jossa hengataan tuttavien kanssa. Mulla on aina huono omatunto, kun klikkaa "ei" kaveripyyntöihin, mutta kyllä ihminen saa päättää sen, kuka pääsee ja ei pääsee katselemaan kaikkea sun elämää sun profiilissa.

     
  • At 8:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    Muistakaa, että joillekkin voitte vaan näyttää osittaisen profiilinne! hyvä niille ei-niin-tutuille tyypeille ;)

     
  • At 8:25 AM, Anonymous Anonymous said…

    No nyt kun on sitten aiheeseen päästy..

    Allekirjoittanut ei ole uskaltanut laittaa itseään esille Facebookiin, sillä pelottaa justiin ne kaikki ällötykset, joita joskus on tuntenut, ja joista ei halua tietää mitään (sitäpaitsi mulla on kerran ollut stalker, ja se oli todella pelottavaa).
    Niinpä arvoisat asiantuntijat, kysymykseni kuuluukin:
    Jos näyttäydyn omille kavereilleni kokonaisella profiililla, pääsevätkö niidenkin kontaktit kyttäämään minun elämääni? Vai onko se todella ja oikeasti niin, että vain ne ketä olen siellä kavereikseni valinnut, saavat onnen ja autuuden tietää elämästäni jotakin?

    Ja juu, häveten tunnustan että tämä on juuri se syy, miksen ole SIELLÄ vielä. En ole keneltäkään vielä kehdannut kysyä... :D

     
  • At 1:07 PM, Blogger Heidi said…

    Sofia, olet turvassa. :)

    Voit itse päättää mitkä osiot näkyy kenellekin. Kannattaa ensimmäisenä tutustua "account" ja "privacy" -osioihin, ennen kun lisäät sinne mitään. Good luck!

     
  • At 12:38 AM, Anonymous Anonymous said…

    Kiitos, oi FB-guru Lotta!

     
  • At 1:46 PM, Blogger Suski said…

    Tuntuu vaan olevan joillekin niin tärkeää se, että ystävälista on mahdollisimman pitkä ja niillä ihmisillä siinä ei sinänsä ole mitään väliä. On jotenkin tyhmää, että joku tyyppi notkuu sun listoilla etkä ole sen kanssa vaihtanu ensimmäistäkään ajatusta/mailia/seinäpostausta tms. Tosin on kyllä oikeesti mukava kuulla joistain ala-asteen kavereista, vaikka ei oliskaan tullut yhteyttä pidettyä aikoihin!

     
  • At 11:17 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ah Leelia,

    autoit minua hädässä ja vahvistit tuntumaani Oikein Toimimisesta.

    Kiitos.

    terv. nimim. "Anonymous"

     

Post a Comment

<< Home