LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Wednesday, November 12, 2008

Welhon tyhmin asiakas

Mun bloggaus-revival alkoi heti vähän huonosti. Mun netti ei toiminut. Koska Welho on ollut mulle vaikea palveluntarjoaja ennenkin, päättelin, että vika ei voi olla minussa. Kaksi kertaa mun nettiyhteys on katkaistu, koska ”en ole maksanut laskua”, vaikka sellaista laskua ei ikinä mulle ole tullutkaan. Niinpä vika on tietysti heissä, eikö? Kärttyisenä päätin siis soittaa perjantai-iltapäivänä Welhoon, koska viikonloppu ilman nettiä tuntui ahdistavalta ajatukselta.

Welhon asiakaspalvelija: Welhon asiakaspalvelu, miten voin auttaa?
Lotta: Mun netti ei toimi. Please sano, että se on vaan joku hetken katkos, ja että se alkaa toimimaan taas kohta. Se ei kyllä ole toiminut moneen päivään.
W: Joo, sulla on täällä maksamaton lasku.
L: Ei voi olla. Mulla on tässä nää mun laskut mun edessä, ja mä oon maksanut nää jo kolme viikkoa sitten.
W: Joo, sun lokakuun lasku on maksettu, mutta syyskuun ei.
L: (Pläräystä) Mitä helvettiä? Mä oon maksanut ton laskun. Itse asiassa KAKSI kertaa! Miksi mä oon maksanut tän laskun kaksi kertaa?!
W: En tiedä, mutta se suoritus ei näy meidän tilillä.
L: Ei näy? No pakkohan sen on näkyä, mä oon maksanut sen KAHDESTI!
W: Sä olet varmaan laittanut väärän viitenumeron.
L: Ai MOLEMPIIN laskuihin? Ei ole fiksua maksaa saman kuukauden laskua kahdesti, myönnän, mutta en mä nyt molempiin ole voinut laittaa väärää viitenumeroa!
W: No suoritus ei näy meillä. Oletko varma, että kirjoitit kaiken oikein?
L: Tietenkin olen! Siis mulla on ollut ongelmia Welhon kanssa ennenkin, mä vähän luulen, että ongelma on nyt teidän päässä. Mulla ei IKINÄ ole katkaistu mitään palvelua, mä maksan AINA mun laskut ajallaan! Mä en ole koskaan edes saanut mistään muistutusta! En sähkölaskusta, en puhelinlaskusta, en yhtiövastikkeesta – eiku okei, oon saanut kerran yhtiövastikkeesta, mutta se oli vähän niin kuin väärinkäsitys, koska meidän yhtiövastiketta korotettiin 10 eurolla, ja mä maksoin sen vanhan summan kun mulla on sellainen suoraveloitus, ja sitten se laittoi postia, että multa puuttui se 10 euroa, eli periaatteessa se EI ollut muistutus, koska olin kuitenkin maksanut valtaosan siitä laskusta, ja…
W: Ööh, joo, tota, onko sulla kuittia siitä?
L: Siitä yhtiövastikkeesta? Eihän sen nyt tähän mitenkään liity.
W: Eikun siitä nettilaskusta. Onko sulla kuittia?
L: Kuittia? Kenellä on KUITTI laskuista? Mä oon maksanut ne nettipankissa.
W: No voitko katsoa sieltä nettipankista mulle sen laskun arkistointitunnuksen, niin mä voin täältä selvittää mitä on tapahtunut, jos vaikka viitenumero on väärä.
L: En tietenkään voi katsoa, koska nettipankki on netissä, JA MUN NETTI EI TOIMI!
W: Mä valitettavasti tarvitsen sen arkistointitunnuksen.
L: Just. No kai mä sitten soitan uudestaan maanantaina, kun mä oon töissä. Siellä mulla on toimiva netti, mutta siellä onkin joku toinen palveluntarjoaja (kypsää, todella kypsää. Toim. huom. ).

Eilen sitten kaivoin nettipankista ne helvetin arkistointitunnukset, karmeessa kiukussa, jonka vain tyytymätön asiakas kykenee itsessään lietsomaan… ainoastaan huomatakseni, että niitä maksamiani kahta laskua en ollut suinkaan suorittanut Helsingin TELEVISION tilille, vaan Helsingin ENERGIAN tilille. Että omaan nilkkaan vaan, and all that…

10 Comments:

  • At 10:01 AM, Anonymous Anonymous said…

    Kiitos Lotta aamupäivän piristyksestä. *reps* Voin niin kuvitella itse tekeväni jotain tuollaista, ihanaa, että meitä on muitakin.

     
  • At 12:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    Haha! Ihan kun mun elämästä!

     
  • At 2:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ja taatusti päädyt aasiakas.net -sivuston stooreihin... ;-)Ihanaa, että muillekin sattuu ja tapahtuu.

     
  • At 5:11 PM, Anonymous Anonymous said…

    BTW, Lotta, nyt kun sun netti toimii, niin voisitko pistäytyä täällä Blogistanissa hiukan useammin synkkää syksyä piristämässä, pliis?

     
  • At 8:26 PM, Anonymous Anonymous said…

    http://www.starbucks.fi/

    WOHOO

     
  • At 1:49 PM, Anonymous Anonymous said…

    Aivan mahtavaa, et joku muukin tekee noin.. been there, done that.. countless times. Mutta aina oon ollut ihan varma asiastani :) Kiva kun tulit takaisin!

     
  • At 2:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    Kai olet jo soittanut Helsingin Energialle ja vaatinut rahat takaisin? :) Niin minä ainakin tekisin :)

     
  • At 3:47 PM, Blogger Lotta said…

    Heh, joo, ilman muuta. Sille tädille olin tosin huomattavasti kivempi :) Ja se oli kiva mulle, ja palautti rahat :)

     
  • At 10:20 PM, Anonymous Anonymous said…

    ootko vähän taneli. se asiakaspalvelia pahotti mielensä ja nyt se on surullinen

     
  • At 10:20 PM, Anonymous Anonymous said…

    oho unohin lukee sun vikan viestin

     

Post a Comment

<< Home