LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Tuesday, July 25, 2006

Suojaa vapailta radikaaleilta

Kävin asuntomessuilla. Wow. I’m so NOT asuntomessuihminen. Mä ajattelin että saisin sieltä hyviä virikkeitä uuden Love Mansionin sisustamiseen (ja sain ilmaiset liput. Thank God. Onneksi en maksanut siitä), but no such luck. Tylsää ja ahdistavaa lähiö- ja omakotitalohommaa se oli, ei mulle mitään. Ainoa talo joka mua viehätti ihan suunnattomasti, oli päreistä tehty talo nimeltä Kotilo. Se oli ihan älyttömän epäkäytännöllinen, mutta niin käsittämättömän hurmaava (much like me!). Nukkumatila oli tehty keskelle portaikkoa, ja kylpyhuone olohuoneen yhteyteen. Talon ympäri koristeena vallihautatyyppisesti meni vana lasimurskaa, jonne oli hajoitettu vaikka mitä lasiastioita (ainakin muutama edesmennyt Mariskooli näkyi). NIIN epäkäytännöllistä ja NIIN outoa. Mutta NIIN täydellistä.

Asuntomessujen parasta antia olikin Lumenen ystävänmyynti jota mainostettiin messuilla. Lumenen pääkonttori (?) sijaitsee Espoossa ihan asuntomessujen vieressä ja kannattaahan sitä varmaan heti mainostaa jos ihmisiä kerrankin tulee Kauklahteen, vaikkei asuntojen kanssa meikeillä mitään tekemistä olekaan. Asuntomessujen saldo oli siis ihan kiitettävä (2 x puuteri, 2 x turvenaamio (yes, really), 3 x huulipuna, 3 x huulikiille, 2 x rajauskynä, 1 x kosteusvoide).

Koin myös hienoisen ikäkriisin. Äitini poimi käteensä ryppyvoiteen (tai eihän niitä kutsuta ryppyvoiteiksi, vaan tyyliin vitamiinirasvaksi tai joksikin yhtä epämääräiseksi), ja sanoi mulle: “Tää on tarkoitettu ehkäisemään ikääntymisen ensimmäisiltä merkeiltä, eli tämä ei ehkä minulle enää ole niin ajankohtainen”. Ja sitten me tuijotettiin toisiamme hetken; hän merkitsevästi, minä kysyvästi. Perkele. Ikääntymisen ensimmäiset merkit. Mä mitään ryppyvoidetta voi tarvita, mä oon 25! Äitini katsoi minua vielä hetken, yhtä merkitsevästi. Mä ostin voiteen.

Nyt kun tutustuin uuteen ruumisrasvaani vähän tarkemmin, kävi ilmi että se myös “suojaa ihoa vapaiden radikaalien haittavaikutuksilta”, joten tätä kannattaa laittaa myös jos törmää vahingossa johonkin EuroMayDay-marssiin tai itsenäisyyspäivänä Kuokkavieraisiin.

8 Comments:

  • At 12:15 AM, Anonymous Anonymous said…

    Munkin mielest se Kotilo oli paras siel, olisin toivonu enemmän persoonallisia tapauksia sinne. Opiskelija-asunnot olivat myös hyvii.

     
  • At 12:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    Mua on aineski ihan tässä viime päivinä alkanu vaivaa hullu ikäkriisi...täytän 25v. vajaa neljän viikon päästä...=)

     
  • At 1:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    Asuntomessuista...Itse olen menossa sinne 11.8., mutta pikkulinnut on juorunnu ihan samaa minkä säkin huomasit. Eli tylsää lähiömeininkiä.

    Kävin viime vuonna Oulun asuntomessuilla, kun Mari-Leena pyysi mukaan. Siellä oli minusta hienosta oivallettuja juttuja eikä pelkästään bulkkia. Nooh, toinen tykkää tyttärestä ja niin edelleen

     
  • At 7:09 PM, Blogger Lotta said…

    Aivan. Toinen tykkää asuntomessuista, toinen tyttärestä. Vanha suomalainen sanonta.

    ;o)

     
  • At 3:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    Joo ;)

    Nuorisoasuntoliiton juttujen tiimoilta pitää mennä vipeltään sinne.

     
  • At 4:09 PM, Anonymous Anonymous said…

    tuota noin.. mitenkähän tän nyt nätisti sanois. no, ei okein mitenkään.

    sun olis pitänyt alkaa ns. ryppyvoiteiden käyttö n. 7 vuotta sitten.

     
  • At 9:50 PM, Blogger Lotta said…

    No joo, niinhän sitä sanotaan, että ryppyvoidetta pitää ruveta käyttämään kun täyttää 18, mutta onhan se oikeasti hirveä vanhuusmyönnytys! Mä vastustan!

     
  • At 11:54 AM, Anonymous Anonymous said…

    so fucking what. se nyt vaan kannattaa. hymyilyttää aina, kun näen itseni ikäisiä, paljon vanhemman näköisiä muijia.

    rasva kuin rasva, olen ajatellut. en mä siitä mitään keski-iän kriisiä itelleni ottanut, ku 18-vuotiaana aloitin : )

     

Post a Comment

<< Home