LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Friday, January 05, 2007

Einstein

Oikaisu: Mä OLEN käynyt Kanariansaarilla. Vaikka miten monta kertaa. Toimittaja on tainnut ääninauhalta sekoittaa mun ja Pia Viitasen äänen. Puhun tämän päivän NYT-liitteestä. Olen oma itseni, mutta ei ehkä ihan koko ajan tuo sarkasmi ja läppä paista läpi, vaan vaikutelma on ajoittain enemmän bimbo. Even so, tärkeintä onkin että siitä käy ilmi että poliitikko voi olla myös ihminen. Paitsi että ei siitä paljon se kyllä käy ilmi.

Huolestuttaa. Mä olin aina ihan kohtuuhyvä oppilas koulussa, paitsi biologiassa ja kemiassa, joissa olin aivan holtittoman paska. Voidaankin ottaa tähän kohtaan pieni flashbackanekdootti hamasta menneisyydestä.

Picture this (kuvitelkaa taustalle sellainen soupeista tuttu prilililing-soitahdus, joka kuullaan silloin kun mennään ajassa taaksepäin): Oppilas Backlund on kahvin voimalla keskiviikkoaamuna saapunut kokeisiin ajallaan. Tänään on biologian koe. Oppilas Backlund on vahvasti sitä mieltä, että biologia on universumin tylsin kouluaine, mutta myös sitä mieltä että koskaan ei saa jättää mihinkään kysymykseen vastaamatta.
Kysymys: ”Förklara kort: Vegetavisk förökning”
Oppilas Backlundin vastaus: När två grönsaker vill ha barn.
Kysymys: ”Skriv en essä om hur Skanderna uppstod”
Oppilas Backlundin vastaus: Elaborantti tarina (n 3 sivua) siitä, miten eräs ikivanhan lapinnoita oli kyllästynyt toimettomuuteensa ja tyhjän panttina olemiseen… blablabla… ja jotenkin se tarina loppui siihen, että Skandit syntyivät.

Und So Weiter. The list goes on and on. Siellä kokeessa piti aina istua kokonainen tunti, ja ei aikaansa saanut kulumaan muulla kuin vastailemalla.
Long story short: mua huolestuttaa mun adhd-keskittymistaso bilsassa ja kemmassa, koska tänään menen vieraaksi Einstein-ohjelmaan, ja nyt tulen olemaan siellä aivan kahvilla.

Kuljen ympäriinsä ja sanon kaikille: ”Hei biaaatch, se on haloo jossain englannissa. Daah”. Mä oon radiomainoksen uhri. Tää ei oikein liity mihinkään.

6 Comments:

  • At 2:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    Vaikea sanoa, miten joku, joka ei esim. blogiasi ole lukenut, ymmärtää NYTin kommentit, mutta ainakin itselleni sarkasmi ja läpänheitto oli selvää :)
    Ja siinä porukassa olit eduksesi!

     
  • At 11:39 PM, Anonymous Anonymous said…

    Oma mielenkiintoni kohdistui Nytin jutussa kohtaan "Mä en ole koskaan ollut pikkujouluissa".

    WTF, saattaisi joku kysyä.

    Ne tulevat pikkujoulusuunnitelmat kuullosti kuitenkin juuri siltä kuin pitääkin. Tosin työkaveriin sekaantumistakin niissä usein harrastetaan.

    Mutta muuten komppaan edellistä kommentoijaa, läpänheitto oli selvää. Ja erotuit selkeästi eduksesi, siinäkin porukassa (toisaalta ko. porukassa se ei ehkä sulta paljon vaatinut).

     
  • At 1:40 PM, Blogger Lotta said…

    Heh, joo se pikkujoulujuttu oli silloin jopa ihan totta! Toi artikkeli tehtiin päivää ennen meidän firman pikkujouluja, joten silloin "en ollut koskaan ollut firman pikkujoulussa". Nyt mä olen tietysti täysin pikkujouluveteraani, ja tiedän etiketin.

     
  • At 2:22 AM, Blogger PA said…

    Tää ei oikein liity mihinkään.

    Tuli mieleen tuosta und so weiterista kommentoida, että kuuntelin hiljattain taannoisen podcast-pätkänne, jossa leikitte muka Saksan NRJ:tä. Vitsi oli nähdäkseni aika tylsä [kun olen tällainen tosikko Saksan suhteen ja pidän jopa 99 Lufballonsia hyvänä kappaleena], mutta se piti sanoa, että saksalainen uutistenlukija -aksenttisi oli mukavaa kuultavaa.

     
  • At 8:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    Oliko matikka sun kovin aine?

     
  • At 10:35 AM, Blogger Lotta said…

    Ei se kovin ollut, mä olin kieli-ihminen. Olen vieläkin ;)

     

Post a Comment

<< Home