LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Friday, December 15, 2006

Bonde söker fru

”’Maanviljelijä’ ei itsessään vielä ole kohderyhmä, mutta rakastunut maanviljelijä alkaa jo olla” sanoi markkinointi-ihminen kertoessaan kohderyhmistä ja markkinoinnin kohdistamisesta. I’ll say. Maajussille Morsian-ohjelmaa katsoo tyyliin puolet kansakunnasta (tai ainakin melkein puolitoista miljoonaa joka viikko). Tämän päivän Aftonbladet kirjoittaa että ”Bonde söker fru” on tällä hetkellä Ruotsin hakukoneiden tavallisin hakutermi, suositumpi kuin Britney Spears tai joulupukki. Hieman jäävi olen sanomaan mikä ohjelman charmi on, koska en ole yhtään jaksoa seurannut (haloo, se tulee samaan aikaan kuin Veronica Mars, joka on ihan paras!)(Sunnuntai on mun teinisouppipäivä)(Come to think of it, myös keski-ikäissouppipäivä, koska katson orjallisesti usein myös West Wingin (ei NIIN keski-ikäistä) ja Amyn lailla’n (NIIN keski-ikäistä))!

Mistä johtuu että Maajussi-ohjelmasta on tullut niin suosittu? Onko tämä feelgood-realitya parhaimmillaan? Vai sietämätöntä myötähäpeää, kuten työkaverini väittävät? (Kuitenkaan he eivät jätä yhtäkään jaksoa katsomatta, ja mä luulen että myötähäpeä ei itsessään ole niin koukuttavaa, eli jotain muutakin siinä täytyy olla. Mutta mitä? Viikonvaihteen Iltiksessä on näemmä "Maajussit ROHKEISSA ihailijakuvissa!". Pitää katsoa, ehkä charmi aukeaa mulle. Mikään ei ole rohkeaa (ja ennen kaikkea ihailtavaa), niin kuin talikko ja vaimonhakkaajapaita (katsokaa, mä osaan maaseututermejä!).

Teinisoupit on mun guilty pleasure. Mä rakastin Dawson’s Creekia, Beverly Hills 90210:ta, Felicity’a und so weiter. Tän hetken suosikki on One Tree Hill (Tunteet pelisse). Suosittelen. SubTV sunnuntaisin klo 18. Tavallaan todella säälittävää. Siis minä.

7 Comments:

  • At 11:40 AM, Anonymous Anonymous said…

    Mä jäin miettimään tuota vaalislogania. Jotenkin tökkii tuo 6-kymppistä ei kiinnosta... Se kuulostaa ennakkoluuloiselta ja lapselliselta. Kehaistaan itseä mollaamalla muita ja luodaan keinotekoista vastakkainasettelua.

    Vaikka olenkin oppinut "tuntemaan" sun persoonasi räväkkyyden ja taipumuksen provoiluun, mun mielestä tuo ei kuitenkaan kuullosta sulta. Oikeasti sä olet paljon fiksumpi ja laajakatseisempi.

     
  • At 1:25 PM, Anonymous Anonymous said…

    Unohdit sarjan nimeltä My So-Called Life! Ah sitä teinituskaa!

     
  • At 2:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Oletko huomannut, että BH 90210:n ensimmäisen tuotantokauden saa nyt dvd:nä kaupoista!? Ihan mieletöntä! Mun oli pakko ostaa se paketti heti! Ne todella kuulit vaatteet mitä ne käyttivät silloin, näyttää aikas korneilta nykyään... Mutta joo, se oli niin ihana nostalgiatrippi noiden jaksojen katsominen. Ja se mitä mä en silloin tajunnut oli se, että jokainen jakso sisälsi opetuksen... Eli se koko eka tuotantokausi kuittaa kaiken maailman nuorisotyön, koska se valistaa NIIIN hyvin. Iloa!

     
  • At 4:43 PM, Anonymous Anonymous said…

    Pitääkö mun vaihtaa kirjat Sinne, että voin äänestää Sua tai Saulia? Sori Sauli vielä johtaa, mut tuut hyvänä kakkosena. Mä kannan sauli-ranneketta ja kuvittelen äänestäväni Saulia.

    Turussa (josta en tietenkään oo)ei ole ehdokasta mulle. Kaverin koira pelkää Petteri Orpon vaalimainosta. Eläin kyllä vaistoaa. Suosittele mulle joku the third best thing.

    Oon muuten aivan samoilla linjoilla vaaliteemojen kanssa. On mulla yks omakin - luonnon monimuotoisuudesta piittaamatta kannatan hirvien kaatolupien kymmenkertaistamista. Fint eller hur?

     
  • At 7:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    Kiesus, oletko ihan tosissasi ehdokkaana?

    Tiedoksi, että jos olisin kirjoilla Helsingissä, niin antaisin ääneni mieluummin vaikka Jörkalle (selkeästi yli 60v) kun tuollaiselle tuulitunnelille.

    T. Myös ktm-opinnot graduvaiheessa

     
  • At 9:29 AM, Blogger PartyFlickan said…

    Nii-in. Tunteet pelissä on aivan loistava sarja!

     
  • At 5:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    Minustakaan fraasi "6-kymppisiä ei kiinnosta" ei ole kovin onnistunut. 10 minuutin syväanalyysin perusteella blogistasi välittyy kuva henkilöstä, jolla on riittävästi potentiaalia ilman, että täytyy lytätä muita - ja vielä ennakkoluuloisesti ja epäreilusti iän perusteella.

    Mutta ei tämä tyyppi tuulitunnelilta vaikuta. Periaatteessa mikä etten voisi äänestää. Kun kerran kirjat on Hesassa ja KTM-gradukin valmis, mikä tekee mielipiteestäni ihan erityisen painavan ja viisaan.

     

Post a Comment

<< Home