LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Thursday, March 15, 2007

Tapasin blogijulkun

Tapasin blogijulkkiksen!

Olin alkuviikosta jakamassa flyereita erään koulutuslaitoksen liepeillä. Eteeni asteli nainen joka reippaasti ilmoitti: Moi, mä olen sun äitis.
- Öööh… anteeks?
- Mä oon sun äitis.
- Ahaa… tota…
- Mä oon sun äitis. Mä kirjoitan blogia, sun äitis.
- No luojan kiitos, kun mun äiti seisoo tuolla ja jakaa noitaa mun esitteitä.
Hän oli siis Sun äitis. Mä näin sen. Livenä.

Miten joku pääministeri ehtii bloggata? Oikeesti, tuntuu ettei koneelle ehdi hetkeksikään, ja mä oon vasta ehdokas. Koko ajan jossain kentällä. Tää on hauskaa, nyt kun voi kampanjoida täysipäiväisesti. Oli se hauskaa aikaisemminkin, mutta nyt ei tarvitse herätä neljältä töihin, ja se helpottaa. Tulin just Onnelasta, jossa olin Minnan, Hanna-Marin ja Peten kanssa. Hyvältä näytti, tapasin siellä jo useita jotka olivat äänestäneet.

Tänään julkaistiin valtakunnallisten nuorisovaalien tulokset. Jos nuoret saisivat päättää, oisin heittämällä läpi eduskunnassa. Sain nuorisovaaleissa Kokoomuksen äänistä toisiksi eniten Benin jälkeen. Tosin silloin myös Pikku G saisi eniten ääniä koko maassa. Mutta mä valitsen huomioida nyt tästä ainoastaan ne mulle positiiviset puolet, ja

Tänään vierailin FST:n Station T-ohjelmassa. Se on nuorille suunnattu ohjelma, ja meitä oli paikalla nuoria ehdokkaita kuudesta puolueesta. Jouduimme puhetestiin, josta yleisön nuoret valitsivat voittajan. Olin samassa erässä RKP:n Calle Haglundin ja demareiden Juha Beurlingin kanssa. Juhan otsikko oli ”Finland borde ledas av anarkister”, Callen ”Finland borde ledas av en kung” ja mulla ”Finland borde ledas av en diktator”. Voitin oman erän ja finaalissa Kaisa Lekan kun piti hajottaa jätti-isolla nuijalla (siis se vasaran näköinen vehje, ei tyhmä ihminen) kahvikuppi. Mulla oli ehkä jotain agressioita mitä piti purkaa. Voitin 10 sekuntia mainosaikaa heidän ohjelmassaan, ja sinisen banaanikotelon. Ihminen voi olla miten siveä ja puhtoinen tahansa, mutta kun sen näkee, niin banaani ei ole se, joka tulee mieleen. Ja sitten mä jouduin kanniskelemaan sitä pervoa vekotinta mukanani koko illan. Ja näyttämään sitä kaikille. Ei kukaan muukaan uskonut että se on banaanikotelo.

Illalla oli pääministeritentti Maikkarilla. Pääsin katsomoon. Jyrki pärjäsi hyvin, tuntui että Vanhanen jäi välillä vähän jalkoihin kun Jypä ja Eetu ottivat matsia.

Kurkkuebola ei helpota. Nyt nukkumaan, koska mä oon asemissa jakamassa brosyyria taas 5 tunnin kuluttua.

10 Comments:

  • At 8:24 AM, Blogger Arja L. [triathlonvaimo] said…

    Nujerra se kaamealta kuulostava kurkkuebola ja tsemppiä loppuviikkoon täältä Savosta!

     
  • At 9:09 AM, Blogger Petronella said…

    Näin sut Raakelin vieressä, mahtavaa että Jyrki pärjäs niin loistavasti!! Se pieksi muut olemalla agressiivinen niinkuin pitääkin.
    Mietin, et onko Vanhasella joku väsymys? Mut kylhän se loppupuolella sitte ainakin yhen vitsin heitti! :D

     
  • At 9:38 AM, Anonymous Anonymous said…

    Lasketaanko Ben nuoriin?

    Ja miksi ihmeessä banaanille pitää olla kotelo? Sehän tulee jo sellaisessa...

     
  • At 3:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    lotta!

    Jag har ett dilemma.

    grejen är den att jag gärna skulle rösta på dig, men... jag har blivit uppläxad om att jag borde rösta på sfp. Du vet; våra barns framtid, tiden på ålderdomshemmet när alzheimern har slagit och man bara kan snacka bred finlandssvenska och ingen förstår en m.m...

    Så nu undrar jag; skiljer din linje från en sfp:ares i språkfrågor?

     
  • At 3:43 PM, Blogger Sun äitis said…

    Ehdokkaalle varmaan tuttu tilanne, että kaiken maailman ihmiset tulevat moikkaamaan, kuin olisivat hyviäkin tuttuja.

    Mutkun olen lukenut blogiasi ja kuunnellut noin kahdeksankymmentä kertaa NRJ:n juhannusviikon aamushowt (koska ne oli valmiiksi ladattuna sille ipodille, jonka sain synttärilahjaksi 25.6.) ja liudan muita aamushowita (miten toi pitäisi taivuttaa?), niin tunnuit niin tutulta, että piti moikata ja toivottaa hyvää onnea.

    (Täydellisen hämmästyksen vallassa katselin äsken blogiini virranneiden kävijöiden määrää. Mistä ne oikein tulivat, vaikken ollut edes kirjoittanut mitään pariin päivään? Täältä. Sadoittain. Saa nähdä ovatko liikkeellä myös sunnuntaina!)

     
  • At 3:32 PM, Blogger Lotta said…

    Hej,

    Jag tror att alla svenskspråkiga, i alla partier, håller långt med SFP i språkfrågor, och kan försöka påverka dem inom sina egna partier. Vi andra har helt enkelt hittat våra ideologiska hem i andra partier, och har gått med i politik för andra orsaker än bara språket.

    Äiskä: Kiitos palautteesta, jatketaan! ;)

     
  • At 3:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tack Lotta för svaret, antar att du har en hel del att göra för tillfället...

    Du löste mitt dilemma och renade mitt samvete på en gång, skönt. Jag skall rösta på dig på söndagen, för när det kommer till språkfrågan (ända orsaken att rösta på sfp) så litar jag på att du kör min sak! Håller tummarna för dig!

     
  • At 9:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    Eiks mieluummin äänestettäis niitä vihreitä? Ne ajavat muidenkin kuin omien eturyhmiensä asioita eivätkä ole ensisijaisesti kiinnostuneista pelkistä talousasioista.

    Vad säger du, Lotta? :)

    Vänliga hälsningar,

    Eccu

     
  • At 1:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    Temppiä Lotta näille viimesille päiville, katselen huomenillalla telkkarista vaalivalvojaisia ja olen varma että edustajaehdokas Backlund tulee valituksi :)

    -Hothotbööna Lpr :)

     
  • At 4:29 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sun Äitis on mun kaverin äiti. Tsemiä vaaleihin! :)

     

Post a Comment

<< Home