LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, February 15, 2009

Antikulutusaktivisti

Mua väsyttää! Mua väsyttää niin paljon, että mua itkettää! Tässä teille ilmainen neuvo: jos menette Rovaniemelle, niin älkää missään nimessä asuko Sokos Hotel Vaakunassa.

Koska ehkä oman talon esiintyjät ovat mahdollisesti (ilmeisesti) jossain ruokaketjun häntäpäässä, niin meidät laitettiin asumaan suoraan alakerran yökerhon yläpuolelle. No onhan noita, mutta kelatkaa, että vaikka Rovaniemellä on ihan vitun kylmä, ja taloja varmaan eristetään niin saatanasti, niin äänieristystä eivät sitten ole taloon laittanut.

Ei vaan se, että musa kuuluu niin kovalla ja niin hyvin, että ei ainoastaan erota biisejä, vaan myös niiden tarkat sanat, mutta sen lisäksi dj on bassopäissään vetänyt nekin nupit kaakkoon. Tuntuu ihan siltä, kuin joku olisi laittanut sängyn sisään neljä sub wooferia, ja ne latais täysii. Sydän hakkaa nopeammin, ja rintakehä vaan kumisee musiikin mukana. Tää on TODELLA ahdistavaa.

Mä oon yrittänyt nukkua neljä tuntia. No can do, not in this establishment. Ja kelatkaa, eikö just nukkumisen kuitenkin pitäisi olla näiden ydintoimintaa?

Mulla soi kello tasan neljän tunnin päästä. Neljä tuntia ei riitä mulle yöuniks. Hyvä että ees kahdeksan riittää. Ja vielä tuntiin ei oo valomerkkiä tiedossa, eli bileet alhaalla varmaan vaan paranee, ja mun vitutus kovenee.

Ja mitään ei voi tehdä. Mä aloitin nousemalla puoli tuntia sitten sängystä, ja kirjoittamalla tulikivenkatkuisen asiakaspalautteen Sokos hotellien nettisivujen kautta. Menin takaisin ”nukkumaan”. Ei se auttanut. Tää on ihan sama kuin jos sänky ois tuolla keskellä tota yökerhon tanssilattiaa. En mä ees melusta herkästi valita, koska mä en melusta herkästi häiriinny. Mä asun yhdellä helsingin vilkkaimmin liikennöidyistä kaduista, mä nukun niin lentokoneissa, junissa, busseissa kuin luennoillakin tai ihan missä vaan. Mulla ei IKINÄ ole ollut mahdotonta saada unta siksi, että jostain kuuluisi ääniä. Ironista, että sitten kun se ensimmäistä kertaa tapahtuu, niin se on HOTELLISSA.

Nousin taas. Mitä voi tehdä kahdelta (nyt jo puoli kolmelta) yöllä hotellihuoneessa? Kirjaan on tosi vaikea keskittyä, koska joku vitun Shakira ja Pussy Cat Dolls keskeyttää lukemisen jatkuvasti, ja telkkarista ei tule mitään. Facebookissa ei ole mitään uutta, ja mua väsyttää niin paljon, etten mä jaksa surffata netissä lukemassa tai pelaamassa. Tiesittekö, että just valvottaminen on yks tavallisimpia kidutuskeinoja? Onkohan mulla jotain salaista tietoa mitä joku Mossad tai Stasi tai Sokos hotelsin johto haluaa multa? MÄ KERRON KAIKEN, IHAN KAIKEN, antakaa mun nyt vaan nukkua!

Mä soitin respaan. Oisko MITÄÄN muuta huonetta, johon voisin vaihtaa (ja oikeasti kuulostin tosi kivalta puhelimessa, ja kysyin todella kohteliaasti, enkä kuulostanut sillai valmiiksi vittupäältä (jolta näytin, ja jolta tuntui)), mutta respan Tuomaksella oli koko putiikki täynnä. -Ymmärrätkö sä miten kovaa toi musa tulee? Tääll ei pysty nukkumaan! mä melkein itkin sille. Tuomas oli empaattinen, mutta kova (tai sitten yksinkertainen), ja sanoi vaan että: ”joo, se tosiaan kuuluu sinne aika hyvin”. Okei, no kiitti. Ei tää tietenkään Tuomaksen syytä ole, vaan sen pomojen.

Miten kypsää (tai häiriintynyttä) on toivoa vieraan johtajan ja sen perheen talon päälle ruttoa? Mutta mitä tekemistä on siis tyhjässä hotellihuoneessa? Sen jälkeen kun mä olin käyttänyt kaiken shampoon, saippuan ja käsipaperit, ja piilottanut osan niistä viereisen sängyn tyynyn sisälle, niin aika vähän. Ja kelatkaa, että mä en ton parempiin jekkuihin kyennyt, joka vaan todistaa sen, että a) mä olen karmee nynny, ja b) kuolemanväsyneenä on täysin ala-arvoinen jäynänkeksijä.
Mä ajattelin, että tää oksentaminen täällä jotenkin helpottaisi mun oloa, mutta ei oikein. Tää on kuitenkin tällainen vastakohtainen postaus tohon edelliseen, eli tää ois tällainen antikulutusaktivistipostaus. Et älkää menkö Rovaniemen Vaakunaan, jos haluatte nukkua hotellihuoneessanne. Sleepless in Rovaniemi menee nyt takaisin sänkyyn makaamaan, odottamaan joko unta, valomerkkiä tai psykoosia. Jos vedot on pystyssä, ni noista ekana tulee joko pilkku tai psykoosi.

1 Comments:

  • At 11:51 AM, Anonymous Anonymous said…

    Heh, tunnen tuskasi. Asuin joskus opintojen alkuvaiheessa Tampereella TOASin halvassa opiskelijasolussa. Ihan kiva sijainti ja kaikkea, mutta kyllä vitutti joka ikinen yö asua toisessa kerroksessa suoraan homobaari Mixein yläpuolella. Yöllä valvoessa lauleskelin YMCA:ta musiikin mukana ja haaveilin siitä, että asuin edes jonkun tosi hyvää musaa soittavan raflan yläkerrassa. Jossain vaiheessa sain homopopista tarpeekseni ja muutin yksityiselle jonka vuokraan ei meinaa rahat riittää, mutta totesin että mieluummin syön nuudeleita kun muutan seuraavaks mielisairaalaan muiden psykoosipotilaiden seuraksi.

     

Post a Comment

<< Home