LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, January 25, 2009

Lavakuolema

Mulla onkin jo jonkin aikaa viimeisestä kunnon lavakuolemasta, mutta tänään kyllä kävi sellainen. Alusta lähtien kaikki meni ihan päin seiniä. Aloitusaika oli klo 23, joka on aivan liian myöhäistä stand up –komiikalle. Esiintymispaikka oli yökerhon tanssilattia, ja yleisö oli joka puolella mun ympärillä, eli seisoin miten vain, niin aina oli suurin osa selän takana. Yleisö oli hirveän kaukana ja hajallaan, joten heihin ei oikein saanut otetta. En tiedä, tiesivätkö he, että tulossa oli komiikkaa, vai olivatko he tulossa vaan tanssimaan ja juomaan. Mun takana speksasi koko ajan venäläinen turisti, joka huuteli mulle venäjäksi koko ajan. Sen verran, että jouduin pyytämään mikkiin kesken setin portsaria poistamaan tämän lavan toisen show’n hieman tuonnemmaksi. Sergei kilpaili mun huomiosta, ja voitti välillä, tietenkin. Ja sitten kun huomaa, että kaikki menee päin helvettiä, ja että yleisö ei oikein keskity, eikä ainakaan naura, niin sitten alkaa itse nopeuttaa puhetahtia, koska haluaa vain pois sieltä. Se tietenkin johtaa siihen, että jutut eivät ole ollenkaan yhtä hyviä, kun ne ikään kuin kiirehtii läpi.

Näin monen vuoden jälkeen ei onneksi enää usko, että jos yksi keikka menee huonosti, niin on paska koomikko. Jos sama materiaali on aikaisemmin tehnyt killerikeikkoja, niin joskus se on vaan puitteista ja vireestä kiinni. Mä olin vaan TÄNÄÄN paska koomikko, en aina.

5 Comments:

  • At 1:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nääh, Lotta, se on vain tämä Itäisen Kyldyyrikaupungin pas.. liian vähän aikaa sitten puusta pudonnut yleisö. Helmiä sioille, sitä se eilinenkin keikka oli.

     
  • At 2:12 PM, Anonymous Anonymous said…

    Olit hyvä, äänentoisto oli vaan pielessä. Sun ääni kaikui jotenkin ihmeellisesti ympäri salia ja siten ei saanut oikein selvää. Meni jutut ohi. Ja tietenkin lisäksi oli jotain idiootteja, jotka jutteli taukoamatta omia juttujaan. Kuten aina.

     
  • At 9:04 AM, Blogger Lotta said…

    Voih, kiitos, te ootte ihania! Te piristitte, ja saitte paremmalle mielelle :)

     
  • At 12:10 PM, Anonymous Anonymous said…

    Oikein hävetti olla paikkakuntalainen! Syvimmät pahoittelut portsarin puolesta joka ei vissiin oikein tajunnut että hän on siellä töissä. Ehkä hänelle ei ole selvitetty työn sisältöä.. :) Mutta olit hyvä! Kiitos, ja minä ainakin tulin katsomaan juuri Sinua eikä tanssimaan! Tack!

     
  • At 4:44 PM, Blogger lauraelinaaurora said…

    Aina ku seuraan stand-uppia, kay mielessa toi lavakuolema. Jos olisin koomikko ja se sattuis mulle, saattais seurata oikee kuolema.. ;) Mut noita ei sulle varmaan usein satu. TUU tanne Españaan esiintymaan! Ei siis minnekaan helvetin kanarialle vaan tanne Almeriaan!

     

Post a Comment

<< Home