LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, December 28, 2008

Uusi vs vanha

Joulu tuli ja meni rauhallisesti. Joulustressiä ei tullut, vaikka ensimmäistä kertaa kestitsinkin perheen jouluaaton minun luonani. Jos on 28, eli melkein 30, niin silloin voi jo ruveta houstaamaan joulua. Joululahjasaldo oli erittäin hyvä, ja kaikki on muutenkin mennyt nappiin. HIFK jopa voitti Jokerit eilen.

En muista, oonko ikinä käynyt lätkämatsissa Hartwall Areenalla ennen. Mä luulen, että mä olen käynyt siellä vaan konserteissa (ja tietenkin katsomassa Smackdown/Raw –showpainia silloin kun se oli suomessa. Tai eihän se tietenkään mitään ”show”painia ole, vaan ihan oikeaa painia. Natürlich). Olenko mä vaan puolueellinen, vai eikö siellä oikein ole yhtä hyvä fiilis kuin vanhassa hallissa? Kaikki on tietysti hienompaa, ja halli isompi, ja ravintoloita on enemmän, mutta erätauolla tuhannet ihmiset valuvat sinne yhdelle pienelle käytävänpätkälle, ja klaustrofoobikko on hätää kärsimässä. Kaikki on ylihintaista, vessoissa on hirveät jonot, tupakointifasiliteetit ovat vähän alimitoitettu ja kaikkialla on jonoa ja ahdasta.

Vanha jäähalli on askeettinen ja ankea, mutta siellä on paras lätkäfiilis aina. Kaljat ostetaan pienistä kärryistä milloin mistäkin portaiden alta tai käytävän nurkasta, ja kyllä sielläkin joskus saa jonottaa, mutta siellä jotenkin se henki ja meininki on eri. Old school fanit on paikalla, ne ovat käyneet matseissa 40 tai 50 vuotta, ja osaavat kertoa anekdootteja jokaiselta vuosikymmeneltä. Harva matsi on jäänyt näkemättä.

Silloin kun mulla oli kausikortti, se oli B3 katsomossa. Joka lauantai tai sunnuntai ja joskus torstaisin mentiin katsomaan matsia. Ympäröivät ihmiset tulivat nopeasti tutuksi, ja kuulumiset vaihdettiin aina. Ehkä mun kiintymys vanhaan halliin onkin siis vaan jonkinlaista nostalgiaa, mutta me päätettiin, että me mennään jatkossa vaan vanhaan jäähalliin katsomaan lätkämatseja.

2 Comments:

  • At 10:05 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tää on liian epäsäännöllistä bloggaamiseksi! Tahdomme enemmän! Äkkiä tiukkoja mielipiteitä Salen uusimmista käänteistä!

     
  • At 1:23 PM, Blogger Lotta said…

    Pahoittelut. Olin blogittomassa, facebookittomassa, meilittömässä (ym) ympäristössä, lomaillessani viikon rannalla. Nyt takaisin, raporttia illallla

     

Post a Comment

<< Home