LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, April 16, 2006

Ennemmin viiniä kuin leipää ja suolaa

Voih. Katsoin eilen Jennifer Lopezin ja Jane Fondan leffan Monster-in-law. Kaksi tuntia elämästäni jota en ikinä saa takaisin. Älyttömän tylsä elokuva. Jos on nähnyt yhdenkin jakson Dharma ja Gregiä sekä minkä tahansa samaan genreen kuuluvan J-Lo-leffan niin tämän olisi voinut itsekin kirjoittaa. Hohhoijaa. Aika jännä ettei se J-Lo ikinä halua tehdä minkään muunlaisia elokuvia.

J-Lo:n agentti: -Tehdäänkö tällainen missä sä rakastut mieheen joka on sulle jotenkin sopimaton?
J-Lo: -Ai se olisikin jo varattu ja mä olisin eri yhteiskuntaluokasta? Joo, kuulostaa ihanalta!
J-Lo:n agentti: -Tehdäänkö tällainen missä sä rakastut mieheen joka on sulle jotenkin sopimaton?
J-Lo: -Ai se olisi senaattori ja mä olisin eri yhteiskuntaluokasta? Joo, kuulostaa ihanalta!
J-Lo:n agentti: -Tehdäänkö tällainen missä sä rakastut mieheen joka on sulle jotenkin sopimaton?
J-Lo: -Ai sillä olisi kamala äiti ja mä olisin eri yhteiskuntaluokasta? Joo, kuulostaa ihanalta!

See a pattern here?

Muslimit eivät vietä pääsiäistä, mutta naapurini pitävät kuitenkin ravintolansa kiinni. Ei siksi että voisivat lähteä pitkänä pyhänä jonnekin käymään, vaan jotta voisivat mekastaa mun seinän takana aamusta iltaan. Jouduin siis lähtemään gradunkirjoitusevakkoon mamman luokse, koska (vaikken oikeasti ole kyllä kirjoittanut sanakaan mammankaan luona) niin mekastus teki perjantain aika sietämättömäksi.

Olen tehnyt suuren päätöksen elämässäni. Päätös osoittaa uskomatonta kypsyyttä ja sitoutumiskammon vähenemistä. Mä olen päättänyt ostaa asunnon. Siis päätös on tehty nyt ajatuksen asteella, en ole vielä edes avannut Hesaria tai muuta mediaa mistä asuntoja voisi löytyä, eli ihan vielä ei ole pakko lähteä etsimään tuparilahjaa (ja mä aion pissiä sen booliin joka uskaltaa tuoda leipää ja suolaa!). Hyvä nyrkkisääntö mun mielestä on: ennemmin viiniä kuin leipää ja suolaa. Ennemmin viiniä kuin leipää ja suolaa. Say it with me: Ennemmin viiniä kuin leipää ja suolaa. Toi ei yhtään rimmaa eikä ole catchy, mutta tässä onkin nyt viesti se keskeisin, ei idiomaattisuus.

1 Comments:

  • At 2:28 PM, Blogger Ana said…

    Älä suotta pidä kiirettä sen ostamisen kanssa, Helsingin hinnat on nyt ihan käsittämättömiä. Mutta: mikä menee ylös, sen on joskus lopulta tultava myös alas, nääs. Sulla on aikaa ainakin 10 vuotta katsoa miten markkinat kehittyy...

    Toisaalta, jos sulla on nyt tiedossa ne rahat joilla maksat lainat, niin mikäs siinä sitte. Kellään täällä oo taskuja käärinliinoissa, kuitenkaan.

     

Post a Comment

<< Home