LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Monday, November 12, 2007

Tietokonehoro

Mä yritän salaa kirjoittaa blogia kokouksessa lainaläppärillä. Samalla kuin kirjoittelen, vilkuilen muka edessä esitettävää powerpoint-show’ta. Nyt isketään kaksi kärpästä yhdellä iskulla, nimittäin
a) mä saan tehtyä tärkeitä asioita (blogin kirjoittaminen), samalla kun kuuntelen keskusteluita
b) mä näytän kiinnostuneemmalta kuin todellisuudessa olen.

Tunnen itseni täysin huijatuksi, koska olisin kuvitellut, että tämä kokouspaikka on sellainen, missä on langaton verkko. Ja onhan täällä, mutta eikös siihen perskele tarvita salasana. Yritin muutamaa ihan randomilla (samuhaber_sex, HomoHomo123 ja mita00vittua), mutta eivät ne toimineet. En uskaltanut kokeilla enempää, kun pelkäsin, että lukitsen tai tuhoan tietokoneen tai verkon tai Helsingin ja Riihimäen välistä kauko-ohjausta ohjaavan tietokoneen, tai jotain.

Mä en millään halua lopettaa tätä kirjoittamista, se tuntuu tällä koneella paremmalta kuin muilla. Samalla mulla tulee hieman huono omatunto mun omaa läppäriä kohtaan, vähän niin kuin pettäisi sitä. Ja vieläpä ihan toisenmerkkisen kanssa. Mun kotikone on Fujitsu ja tää on Dell. Mä olen myös tilannut uuden läppärin. Mä tiedän että on olemassa suuri kuilu PC ja Mac –käyttäjien välillä, mutta mäpä yritän saada the better of both worlds. Kyllä – mä olen tilannut Macin. Eli tarkemmin ajatellen, mä olen tietokonehoro, joka jakaa ihan kaikille (tai siis käyttää ihan kaikkia). Mä oon tietoteknisesti kevytkenkäinen.

Also: Kokoukset, joissa ei tarjota kahvia, pitäisi kieltää. Mielelällään lailla.

Istun muuten kokouksessa, jossa osanottajia on 12. Kolmella on ärrävika. Miten se on edes mahdollista? What are the odds of that? Ja onko asialla mitään tekemistä sen kanssa, että täällä on ainoastaan suomenruotsalaisia?

Oh fuck I’m so screwed! Kokouksen sihteeri pyysi mua juuri lähettämään mun muistiinpanot sille! NÄÄ on mun muistiinpanot. Shit. Mä TIESIN että mä jäisin kiinni. Crap.

8 Comments:

  • At 9:40 PM, Blogger Unknown said…

    Mac on se juttu! Kun sen on kerran kokenut ei voi ikinä ostaa enää mitään muuta! :P

     
  • At 9:43 PM, Anonymous Anonymous said…

    Mitä jos vaan sanot, että sulla oli lainakone, ja tiedosto katosi /et muistanut tallentaa sitä /et saa sitä enää koneelta. Noh, nämä selitykset taitavat olla uskottavahkoja ainoastaan jälkikäteen ja blondiräpsytysten kanssa.

    Miten selvisit?

     
  • At 10:58 PM, Anonymous Anonymous said…

    Voi olla, että näissä sun "muistiinpanoissa" olikin kokouksen olennaisimmat (kahvit, tai siis niiden puute, ja ärrävikaisten suma). Eiku lähetä vaan! *virn*

     
  • At 1:37 AM, Blogger Kriisi said…

    Kuuntelitkoschs myöschs äschsiä?

    Olin Toischsa viikolla paltschsussa, joschsa kaikilla naischsilla oli aika pehmeä toi äschsä.

    Koin aikoinaan katkeruutta schsiitä, että yliopischston enkunlaitokschsen schsuullischsen ilmaischsun arvioija yritti patischstaa puheterapeutille pakollischsena oschsana opintoja. Schsitten menin enschsimmäischselle pohjoischsmaischsten kielten laitokschsen luennolleni ja huomaschsin olevanikin aivan normaali.

     
  • At 8:20 AM, Anonymous Anonymous said…

    Once you go Mac, you never go back.
    Olen kuullut tuon nyt aika monta kertaa, ja on taas pakko kommentoida tänne Lotta, että jälleen kerran olen samaa mieltä kanssasi. Mulla on enään yksi este tiellä rakkaussuhteeseen Macin kanssa - avomies.
    Se pitäisi nyt saada vakuuttuneeksi Macin ylivertaisuudesta.

    Toisaalta, mulla on sikäli hyvät tsänssit, että takataskusta löytyy kortti nimeltä "sinun aloitteestasi muutamme keskustaan kahden viikon kuluttua". Jos ei tota korttia vasten saa Macia, niin sitten...ei.

    Mulle kävi tuossa taannoin hieman samantyylinen "nasahdus", piti palaverissa esitellä jotakin exceliä hirmu tärkeänä tiimille, ja kas kummaa, kun sain sen läppärini pihoihin kytkettyä, se näyttikin mun Facebook -profiilin koko osallistujakunnalle. TästäKIN syystä olen vittuuntunut PC:hin (vai PC:siin?). Ne helvetinkoneet sotkee sen alapalkin "ikkunajärjestyksen" alvariinsa!

     
  • At 7:13 PM, Blogger Elisabeth said…

    Kannatan macin ostoa! Nyt kaduttaa itseäänkin (taas kerran), etten sellaista ostanut vähän yli vuosi sitten...

    Asiasta kukkaruukkuun, oot Kasvokirjassa jaetulla kakkossijalla most superlativesissa starbucks-jutun ansiosta. Tietenkin tiesit tän (mitä nyt et tietäis, doh), mut piti silti päästä sanomaan :P

     
  • At 9:19 PM, Blogger Lotta said…

    Rebane: No oho, katos vaan, en tiennytkään! Paitsi nyt tietysti tiedän, koska menin heti katsomaan :-p Uskon, että se on sellainen superlatiivi joka kuvaa mua noista kaikista parhaiten. Yllättävän moni luulee, että mä bailaan kuin rokkitähti, vaikka mä itse asiassa olen suhteellisen nynny :) Sidney (jonka kanssa siis jaan sen eka-sijan) on ihan yhtä onnettomassa jamassa kuin minäkin, koska Indonesiassakaan ei ole Starbucksia! :D

     
  • At 8:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    mistä sä tuon samuhaber_sex repäisit? Nauroin tälle kirjotukselle jopa kaksi kertaa ÄÄNEEN. Way to go!

     

Post a Comment

<< Home