LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Tuesday, January 29, 2008

Henkinen eläkeläinen

Odotan huomenna alkavaa G-piste-ohjelmaa. Veikkaan, että se tulee olemaan ihan mahtava. Sitähän juontaa ja toimittaa yksi maailman nerokkaimmista ihmisistä, Anna Perho. G-pisteen nettisivuilla voi tehdä Nunna vai nymfo –testin, mutta en edes kehtaa sanoa, mikä mun tulos oli (ja siis nää nettitestithän ovat todellakin aina oikeassa, yes?).

Mä pelkään, että teknologiavammaisuus on iskenyt muhun jo nyt. Välillä kuulee ihania tarinoita siitä, miten joku on opettanut 87-vuotiaan isopappansa käyttämään sähköpostia, ja fafa on ollut ihan liekeissään. Se on kuitenkin harvinaista, koska monet vanhemmat ihmiset eivät halua oppia (tai luulevat etteivät pysty oppimaan) uutta teknologiaa. Mun mummo tykkää elokuvista, joten jokunen vuosi takaperin ostimme hänelle videon. Me saatiin se parin viikon päästä takaisin. Pari vuotta sitten ehdotimme mummolle kännykkää. Ei käy missään tapauksessa, sanoi mummo (itse asiassa se sanoi: ”Ei käy missään tapauksessa, mä en halua mitään nynnykkää”. Eli joo, ehkä kännykkä on vähän liian advanced). Langaton puhelin me kuitenkin saatiin hänet ylipuhuttua hankkimaan. Nyt se painaltaa hurjaa vauhtia ympäri asuntoa, langaton puhelin essuntaskussa. Kuin joistain mainoksesta. For the granny on the run. Olen ajatellut, että teknologia-aversio iskee vasta kun on eläkkeellä. Vaan ei. Mulla on uus kännykkä, ja mä oon ihan valmis antamaan sen takaisin teknologiajumalille. Siinä on video, soittimet ja kaikki, ja hymiönappi tekstarikohdassa ei ole ollenkaan samassa paikassa, ja mä en tajuu mitään ja kaikki on turhauttavaa. Musta on tullut henkinen eläkeläinen. Ja jos uusi kännykkä on jo näin vaikeeta, niin mitä tapahtuu ensi kuussa, kun mun pitää ostaa digiboxi!?! Aaargh!

4 Comments:

  • At 10:09 PM, Blogger Ana said…

    En haluu järkyttää, mutta käyttöohjeista on ihan oikeesti apua joskus! Tiedän tiedän ettei tosimiehet sukupuolesta riippumatta lue niitä! Neidit lukee manuaaleja! Mutta mää oonkin tämmönen kapinallinen, aina luen käyttöohjeet... on se tavallaan kivaakin. Lisäbonuksena oppii käyttää sitä vehjettä johon ohjeet kuuluu.

     
  • At 11:25 PM, Blogger Kirsikka said…

    Digiboxi on kyl tyhmä,jos on ihan uusi tuttavuus..mut suurin osa niistä toimii suht samal periaatteella ja huom! ihan omalla logiikalla..ja voin kertoo et manuaalin lukemisesta ei niiden kohdalla oo ihan hirveesti iloa, koska manuaalit on kirjoittanut yleensä hemmo joka jo osaa käyttää boksia..ite menin mutu-meiningillä ja soittelin myyjä-liikkeessen vähän väliä..Ja oikeesti kandee ostaa se merkki mitä myyjäkin itse käyttää..meitsi nimittäin pommitti ko. myyjää kinkkisissä tilanteissa surutta..ja sain apua..

    sitä paitsi olen huomannut et vaik kuinka huolella oon lukenut kännykänkin manuaaleja, niin paljon olen oppinut ihan ilmankin ja joutunut opetteleen..ei manuaaleissa aina kaikkee kerrota.. Mun pitäis nimittäin päivittää oma kännykkä, mut noi uudet tuntuu tosi hankalilta..with or without the manual..

    eli onnea digiboksin(kin) kaa:)

     
  • At 10:46 AM, Blogger Merja Toppi said…

    Näin sut sun uudessa aluevaltauksessa. Sä olit laihtunut!

     
  • At 10:32 PM, Blogger aisance said…

    No mikä on tuomio G-pisteestä?

    Mun mielestä se oli niin muka-rento, että se vaivaannutti enemmän kun yläasteen terveystiedon tunnit!
    Mutta toivottavasti se oli vain ekan jakson kirous. Ensi viikkoa odotellessa.

     

Post a Comment

<< Home