LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Monday, May 12, 2008

Tervetuloa askartelublogiin...

Oletteko huomanneet, että hammaslääkärit ja hammashoitajat ovat pahimpia syyllistäjiä? Vaikka ei olisi yhtään reikää eikä mitään, mutta aina ne keksivät jotain, joka on suussa väärin. Ja vaikka ne käyttäisivät neutraaleja tai ystävällisiä sanoja (toisin sanoen ovat kutsumatta sua tyhmäksi tai laiskaksi), niin ne kuulostavat aina vähän syyllistäviltä. ”Tiesitkö, että hammaskivi tuhoaa hampaiden tukirakennetta, ja se alkaa mureta pikkuhiljaa”, ne sanovat, ja sitten potilas itse, hiljaa päässään jatkaa ”ja sitten sun hampaat murenevat, ennen kuin täytät 30”. Siis tää analyysihan ei liity mitenkään siihen, että mä ite oon vainoharhainen, tietenkään, eihän? Eihän?!

Jotain tosi ihmeellistä on tapahtunut. Mä rupesin tekemään koruja. Mä en ole koskaan ollut kovin käsillä tekevä tyyppi, vaan mun luomiset on enemmänkin ollut just kirjoittamisen ja esittämisen puolella. Ja nyt yhtäkkiä: mä teen koruja! Itse! Hullua! Seuraavaksi mä varmaan haluan kesämökin ja hankin koiran (hahaa, no ei, tohon en usko itekään). Se on kuitenkin valtavan hauskaa, ja ihan superkäteviä lahjoja, paitsi että se lähti mulla aivan käsistä, ja mä askartelin lahjalle jopa rasian. Oh dear… voiko joku tulla läimäyttämään mua, ennen kuin musta tulee Martha Stewart ja tästä blogista tulee joku askartelublogi!



12 Comments:

  • At 9:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    Onpa aivan ihania koruja, Martha :) Voitko vielä vinkata, mistä moisia korutarpeita voi haalia, jos itsekin tahtoo kokeilla?

     
  • At 10:58 PM, Anonymous Anonymous said…

    Wow, mistä noita saa ostaa? Mä haluaisin ehdottomasti tuon keskimmäisen lituskaisen korun koristamaan kevätauringon päivettämää rannettani. Vaihtoehtoisesti saa mainostaa mistä kaupasta olet ostanut materiaalit.

     
  • At 11:06 PM, Blogger Lotta said…

    Kiitos! Ja eikun askartelukauppaan mars! :) Sieltä saa kaikki perustarpeet (lukot ym.). Helmiä pitää sitten vähän metsästellä. Jonkunverran tarjontaa on ainakin Sinelli-tyyppisissä hobby-kaupoissa. Mä en vielä ole kovin pro, eli ehkä mä vielä haalin lisää tietoutta, nyt oon vaan ostanut kaikenlaista random-kamaa mitä oon löytänyt. Ehkä mun pitää perustaa korukauppa. Design Lotta Backlund. Step aside Paula Nummela :)

     
  • At 7:44 AM, Anonymous Anonymous said…

    Mihin osoitteeseen saa lähettää puikot ja lankaa?

     
  • At 9:39 AM, Anonymous Anonymous said…

    Sulla oli maanantaina ulos tulleessa B-studiossa aivan ihku vihree villatakki! <3

    -m

     
  • At 10:41 AM, Blogger Hanna said…

    Mä oon miettinytkin, että missä sä luuhaat. Koruja askartelemassa, en olis ihan heti arvannut ;) Aina parempi kuin puutarhanhoito.
    Hah, hauskaa kevättä!
    Hanna

     
  • At 11:48 AM, Blogger Amoena said…

    Mikäli muuten tuntuu, että irrallaan myytävät helmet on jokseenkin ylihinnoiteltuja, niin mars kirpputorille. Yleensä niiltä kun löytyy ihan mukavasti valmiita helmikoruja, jotka voi sitten purkaa ja uusiokäyttää mihin lystää :P

     
  • At 11:53 AM, Anonymous Anonymous said…

    Martha on mun idoli, nainen joka vuolee kaikesta kultaa ilman että edes hiukset menee sekaisin =)
    Jos tästä jatkat on sulla jonkinlainen "askartelu-paskartelu-stand up-kirjoitus"-imperiumi kun saavutat martha s:n iän - vaikkakin sitten hampaattomana =)
    t.Maria

    ps. jaan nuo hammaslääkäri-fiilikset, juuri misään muualla ei ole niin huono ihminen-fiilis kuin siellä, vaikka hoitasi purukalustoaan ihan normisti.

     
  • At 3:52 PM, Anonymous Anonymous said…

    Olipa osuvasti hammaslääkäristä juttua. Juurikin saavuin suuhygienistiltä puhdistuksesta ja se valisti hammaskivestä. Ei siis saarnannut, kertoi vain faktoja. Todellakin kuvittelin mielessäni hampaitteni tippuvan suusta ennen kuin olen ees 30 vee...

    Tosi mageita koruja olet kyllä värkännyt. Tässä vähän ehti olla jo ikävä sun kirjoituksia, mut annettakoon anteeksi korujen vuoksi. Mulla itellänihän ei pysy virkkuukoukku ees kädessä, mut helmikoruja on helppo tehdä. Tarvitaan vain luovuutta ja silmää. Sainpa itsekin kipinän ruveta taas koruja väsäilemään. Taas hyvä tekosyy olla tekemättä gradua. :D

     
  • At 3:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ehdottomasti samaa mieltä hammaslääkäreistä! Frissalla, lääkärissä yms. käynnistä tulee yleensä aina hyvä olo, mutta ei hammaslääkärillä. Ehei, olet ollut täysi laiska paska ja pilannut hampaasi tai ainakin olet kovaa vahtia tekemässä niin. Syöt väärin, juot väärin, harjaat väärin, langoitat liikaa/liian vähän, et syö xylitolia/syöt xylitolia. Jopa perintötekijät ovat sun omaa syytäsi. Grrrrr. Kannattaisikohan niille opettaa vähän psykkaa ja asiakaspalvelua koulussa?


    Kivoja koruja. Mun lempipaikka on Zenzulu, myy makeita afrikkalaisia lasi-, puu- ja metallihelmiä. Vinkiksi siis jos innostut enemmänkin :-)

     
  • At 2:41 PM, Anonymous Anonymous said…

    Härliga ! I Prag finn det butiker som bara säljer pärlor och man kan vara där i timmar...

     
  • At 11:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    Mutta Lotta, eihän askartelemiseen mitään hampaita tarvita!

     

Post a Comment

<< Home