LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Wednesday, November 09, 2005

Asiallista radiota ja toimittajan ripset




Netistä löytyi hienoja valokuvia siitä mun Islanninmatkasta. Mä yritän vieläkin saada ihmisiä kutsumaan mua El Presidente, but it’s just not catching on. Sigh… Ohessa kuva kun mut on juuri valittu, sekä toinen jossa mä (salee) erittäin vakuuttavasti argumentoin jostain (salee äärettömän tärkeästä) asiasta.

Tänään olin Radio Vegalla puhumassa Slaget efter tolv-ohjelmassa presidentinvaalikampanjoista. Radio Vegalla on huomattu että Helsingissä on YKSI suomenruotsalainen julkikokoomuslainen ja yleisporvari, joka vielä parhaassa tapauksessa hikeentyy ja kärjistää asiat niin että ne kuulostavat hauskoilta radiokuuntelijalle. Joten minulle soitetaan ja pyydetään kommentoimaan tai osallistumaan mitä ihmeellisimpiin keskusteluihin.


Olen muun muassa käynyt keskustelemassa siitä minkälaisen kuvan Itsevaltiaat antavat lapsille ja nuorille politiikasta, sekä siitä miksi nuoriso käyttää Che Guevara-t-paitoja. Useimmiten tottakai olen käynyt puhumassa ihan asiasta, yleensä koulutuspolitiikasta ja opiskeluun liittyvästä sosiaalipolitiikasta. Tänäänkin mulla oli ihan validi syy: Niinistön pressanvaalikampanja. Toinen syy on se että se poika joka sitä ohjelmaa juontaa on aivan supersöpö ja sillä on jotain metrin pituiset silmäripset. Mä pohjaan mun päätökset aina todella rationaalisiin syihin. Aina.


Alkuvuodesta sielät soitti mulle yksi nainen ja pyysi kommentoimaan yhtä tutkimusta mikä oli tehty opiskelijoiden alkoholinkäytöstä. Yritin sanoa ettei mulla oikein enää ole mitään mandaattia tai titteliä jonka nojalla kauheasti voisin kommentoida opiskelija-asioita. Soittakaa vaikka Suomen Ylioppilaskuntien Liittoon, ehdotin. Höpshöps, ne vastasivat (ei ehkä juuri noilla sanoilla), kommentoi nyt vaan. Hienoa että just viina-asioissa minuun luotetaan titteleittäkin.

Anttonilla on tänään läksiäisillalliset koska se lopettaa työt eduskunnassa. Eli saattaa olla pieni riski ettei tämä mun tipaton (jonka piti kestää sunnuntaista perjantaihin) ehkä kestäkään ihan loppuviikkoon asti. Oh well.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home