LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Wednesday, December 28, 2005

Nemi Backlund

Monen päivän jälkeen lähdin joulunvietosta mamman luota omaan kotiin eilen. Odotin että ovelta mun päälle lentää hyönteisparvi (olin jättänyt keittiöön banaanin) ja nilkoille ryöpsähtää Hesarivuori, mutta ei, kaikki oli ihan kunnossa. Canal Plussalta tuli joku huono Nick Nolte-elokuva, jossa itkin koko ajan. Hormonikalenteriin laitetaan nyt itkevän hymiön kuva (heti siihen MOODSWING MANIAC-sanojen alle).

Myöhemmin illalla lähdin pahoille teille. Kotibileet Vantaalla (for real. Mä olin Vantaalla. For God's sake) jo toistamiseen viikon sisällä. Se paikka oli ihan uskomattoman kaukana. Se on IKEA:nkin ohi! Siis naiset synnyttää nopeammin kun sinne pääsee. Se oli samalla vähän niin kuin safari, koska matkalla ja pihalla näin villieläimiä, kuten jäniksen (tai oikeastaan vaan jäniksen jäljet, mutta aika eksoottista) (come to think of it, saattoi ne olla jonkin toisenkin eläimen jäljet.). Yhdestoista käsky: Älä lähde Vantaalle keskellä yötä, ellet ole valmis kohtaamaan luontoa villeimmillään. Uni taas vähissä. Man hinner sova i graven, kuten hurri sanoisi.

Which leads us to: Kymmenes käsky. "Thou shalt not covet thy neighbour's wife etc". Miksi the proverbial naapurin vaimo on niin mielenkiintoinen? Vai johtuuko se vaan sitä että kaikki hyvät yksilöt on jo varattu, ja siksi ei voi itselleen mitään että välillä vähän covet naapurin puolisoa (tai aasia (for the very disturbed) tai taloa tai mitä kaikkea siinä käskyssä nyt mainitaankaan). Ja onko sellainen ihminen oikeasti paha? Tilanne on luonnollisestikin täysin hypoteettinen. Tietenkin.

Siis ovatko ne kymmenen käskyä kaikki yhtä tiukkoja? Onko yhtä vakavaa rikkoa jotain "älä tapa"-käskyä kuin "pyhitä lepopäivä"-käskyä? Ei varmaan. Ergo: kymmenes käsky ei oo kamalan vakava, jos vertaa moneen muuhun käskyyn. It's not like I'm killing people. Yet.

Calle osti mulle joululahjaksi Nemi-sarjakuvakirjan. Mä en ollut koskaan ennen ymmärtänyt että sarjakuva voi olla noin loistava. Callen mielestä Nemi on ihan niin kuin minä (paitsi että mä en usko tonttuihin ja keijuihin enkä ole gootti. Thank God.). Nyt mä oon lukenut Nemiä, ja mä alan nähdä sen. Mä oon vaalea, mainstream versio Nemistä. Nemi Backlund.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home