LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, December 18, 2005

X-mas ja Christ-ray

Mä olen päättänyt että sitten kun mä olen aikuinen ja äiti, niin mulla alkaa joulu heti ensimmäinen päivä joulukuuta. (Jos silloinen aviomieheni rakastaa minua niin vähän että haluaa että mä käyn töissä, niin otan sitten virkavapaata koko joulukuun). Silloin alkaa Backlundeilla (kyllä se mies voi mun nimen ottaa) glögi ja pipari tuoksua heti aamusta. Katossa roikkuu mistelioksia, ja pitkin seiniä ja ikkunoita menee niin paljon joulukoristevaloja että se kuudes ydinvoimala tarvitaan jo aikaisemmin. Lapset saavat joka aamu pienen lahjan joulusukkaan ja mä pyyhällän ympäri asuntoa essu päällä (for show only. Consuela, meidän sisäkkö, laittaa kaikki ruoat). Aamusta iltaan kotona soi joululauluja (mutta ei sellasia tapa ittesi-joululauluja jollaisia suomalaiset joululaulut joskus ovat, vaan sellaisia hauskoja ja hyväntuulisia). Aivan: mä haluan amerikkalaisen joulun.

Mä aloitin joulusiivoamisen tänään, mutta olin siinä hirveän huono. Imuroin ja laitoin vähän pyykkiä, ja päätin ettei pidä kaikkea yrittää kerralla tehdä. Baby steps.

Olen myös pohtinut joululahjoja. Digikamera olisi loistava. Sitten ottaisin ihan kaikesta kuvia ja kuvittaisin tätäkin blogia paljon paremmin. Mutta on muitakin toiveita.

Rakas joulupukki,

Tässä on Lotta. Olen ollut tänä vuonna (taas) ihan mielettömän kiltti (paitsi että olen vähän morkannut Luciaa, mutta sehän on aivan pakana sinuun verrattuna, eli ei haitanne?). Toivon sinulle joulurauhaa (ehkä sinunkin turkkilaisnaapurit lähtevät jouluksi lomalle?).

Haluaisin joululahjaksi:
Fivesomen Il Divon kanssa
Pop-corn-koneen
Auton (+ kuskin, eihän mulla ole ajokorttia)
Kenkiä (n. 100)

Kiitos!

PS. Käteinenkin käy



Tän yön unet olivat vähän outoja. Näin unta kuningatar Silviasta ja märän unen yhdestä työkaverista (erikseen siis Silvia ja se työkaveri. Duuhh!). Unitulkitsijat, auttakaa!

Perjantain keikka ei ollutkaan firmakeikka, vaan keikka Aikatalon Big Time-baarissa. Baari oli pieni mutta mukava ja täynnä. Ohikulkijoillekin saattoi huudella. Hienointa oli kun tämän vuoden Lucia käveli ohi. Huutelin perään, ja pyysin että tulisi sisälle. Se oli jo kääntynyt ja tulossa sisään kun vahingossa (täysin tapojeni vastaisesti, tietenkin) lipsautin jotain joka saatettaisiin tulkita vittuiluksi Lucia-instituutiota vastaan ja sitten se ei tullutkaan. Höh.

Söötti teekkaripoikakin tekstasi mulle ja pyysi drinkille. Söötti on. Ihana.

Tekstailin koomikkokaverini Rich Lyonsin kanssa, ja laitoin vikan viestin loppuun Merry X-mas. Siihen laitoin kuitenkin heti perään: "Don't you just hate people who write x-mas instead of christmas?" (koska onhan se tosi stupid). Rich vastasi: "Yes I do. I mean it's not Malcolm Christ and you don't go to the doctor for a christ ray." Rich on viisas. Siinä teille joulun mietelause.

1 Comments:

  • At 10:27 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ihan oma lukunsa on sitten laulajat, jotka kirjottaa nimensä "X-tina". Tosin ne laulajat kyllä sheikkaa äässiä aika lahjakkaasti.

     

Post a Comment

<< Home