LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Tuesday, September 05, 2006

Aivopieru lakanakaupassa

No niin, nyt oon todistanut sen. Mä mitään miestä tarvitse. Mä rakensin mun sängynkin itse. Suspect that am something of a technical wizard. Sänky on ihan gorgeous. Mä uskon sen vaikuttavan positiivisesti mun makuuhuoneen feng shuihin (build it, and he will come-tyyppisesti), koska se on ihan beautiful. Not to mention kinky. Innoissani, sängyn rakennettuani, lähdin ostamaan uusia, suurempaan sänkyyni sopivia lakanoita. Ja sitten kaupassa kävi joku hirvittävä aivopieru ja ostinkin liian kapeat lakanat. Olisi mahtavaa jos voisi syyttää vaikkaa kauppaa tai niitä lakanoita tästä, mutta paskat voin. Tyhmyydestä sakotetaan. Sängyn rakentaminen ei siis ole liian vaikeaa, mutta lakanoiden ostaminen on. Tällaiselta varmaan tuntuu olla mies.

Tämä viikko on yhtä maakuntamatkailua. Mulla on keikka huomenna Turussa, torstaina Kuopiossa ja perjantaina Vaasassa. Hullua. Se on jännä miten mua ei koskaan mainosteta samalla tavalla kuin esimerkiksi 50 Centiä. Tarkoitan: 50 Cent tulee Suomeen keikalle, ja ne ovat ilmeisesti ainoat keikat jotka se heittää Euroopassa. Samaa aikaa Love Mansionissa: toi mun torstain keikka on tiettävästi ainoa keikka minkä mä teen tänä vuonna Kuopiossa. No hehkutetaanko sitä hulluna banderollein pitkin Savoa, että check it out: Lotta tulee just tähän paikkaan ainoalle Kuopion keikalleen? Ei! Vaikka mun keikkapalkkio ei edes ole puolta miljoonaa, niin kuin 50:lla (eli Fiddylla, niin kuin mä sen lausun, koska oon niin down with the rap scene. Tai jotain). Mä en myöskään esiinny ilman paitaa (kuten 50), ja mä luulen että se johtuu siitä.

Mä elän vieläkin kuherruskuukautta mun uuden asunnon kanssa. Verrattuna mun entiseen miniasuntoon, tää on niin iso että mä välillä hortoilen täällä täysin päämäärättömästi ympäri mun kahta eri huonetta ja eteistä (siis ei kahta eri eteistä.) (Ohh, onpas suomen kieli vaikeaa. Suomen kieli? Suomenkieli? Aaargghh!).

Mä olen nyt täysin empowered omasta kätevyydestäni johon olen tutustunut tällä post-sänky ja post-kirjahylly-aikakaudella. Ja siksipä harkitsen vakavasti naulaavani tauluni seinälle ihan itse. Tosin tätä sietää ehkä vähän vielä harkita. Haljennut seinä ei ole kovin kaunis, ja sitten siihen pitää ostaa ihan helkkarin iso taulu peittämään kaikki mokat. Ja taas käydä lainaamassa naaupurilta vasara.

9 Comments:

  • At 10:46 PM, Anonymous Anonymous said…

    Suomen kieli, mutta suomenkielinen. Helpointa ehkä sanoa vain "suomi"? Jag undrar bara varför du inte skriver på svenska eftersom det är din modersmål istället för att använda en blandning av finska och engelska?

    -Sohovi

     
  • At 6:36 AM, Blogger Lotta said…

    Jag upplever att MITT modersmål är egentligen lika mycket finska som svenska. Och jag skriver som jag tänker, som jag låter, som jag kommunicerar och därför är det en blandning av finska och engelska.

     
  • At 10:50 AM, Anonymous Anonymous said…

    Sun kirjoituskieli on just hyvä. Samaistun.

    Pieniin tauluihin voit käyttää ohuita kivinauloja (oletan että sellaisista seinistä on kyse, jos kerran pelkäät niiden murtuvan naulaamisesta), mutta painaville tauluille tarviit porata seinään reiän PORALLA ja laittaa sinne muovipropun ja sen sisälle ruuvata ruuvin... Tarinan opetus: ei kannata hankkia painavia tauluja.

     
  • At 12:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tervetuloa Savoon Lotta! Ei oo tosiaan mitään mainosjulisteita hirveesti näkyny, mutta kyllä myö valveutuneet henkilöt nää jutut tiedetään.

    Ainakin minä ja kaks muuta tullaan sinua kattomaan! Ja ehkä vähän Ismoa.

     
  • At 5:13 PM, Blogger Lotta said…

    Oioioi. Mä en ehkä ihan vielä ole NIIN emansipoitunut että mä rupeaisin PORAAMAAN. Joo, taitaa mennä ihan pikkuruisiksi tauluiksi. Varmaan parempi.

    May: mahtavaa! Kuulin jostain että keikka olisi jopa loppuunmyyty. Jee! Huomenna tavataan. Tai siis ainakin tavallaan! :o)

     
  • At 10:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    Kannattaa ehkä sinunkin harkita sellaista vuokrattavaa aviomiestä auttamaan taulujen kanssa...
    Kokeilin ensin itse porata niitä reikiä sinne seinään. Olin oikein rautakaupasta kysellyt minkä kokoisia poria, ruuveja ja proppuja tarvitsen, mutta jostain kumman syystä porakone ei ollut yhtään yhteistyö haluinen, niinpä vuokrasin sellaisen miehen! Aika kätevää!!! Sai "potkia" pihalle kun työt oli tehty!! =)

     
  • At 10:59 AM, Blogger Tea said…

    Äh, äidinkieli on vaan typerä heuristiikka sille, että jokaisen pitäisi voida ilmaista itseään niillä viestinnällisillä välineillä, joita on tottunut käyttämään. Pääsääntöisestihän ihmiset käyttävät niitä olemassaolevia kieliä, jotka yhteenlankeavat maantieteellisen ja kulttuurisen levinnäisyysalueen kanssa, mutta silti joukossa on aina niitä, jotka käyttävät usean kielen sekoitusta, slangiutunutta yleiskieltä tai muuten vaan tykkäävät sekoittaa joukkoon muita viestintäkeinoja (ääniä, värejä, merkkejä, ja näin olkoon jatkossakin. Ei yleiskieli ole juuri kenenkään äidinkieli siinä merkityksessä, että se olisi se paras mahdollinen ilmaisutapa. Usein yleiskieli on kuitenkin hyvä approksimaatio äidinkielestä.

    Tykkään Lotta sun ilmaisusta.

     
  • At 11:02 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ahh, englanninopettajana hajoaa pää tuohon mukanäppärään kielen vaihtamiseen lennossa. Finglish, give me a break. << Tuohon tyyliin. Ja ei, en ole kukkahattutäti, vaan jopa samaa ikäluokkaa kanssasi. Tosin, radiosta jotenkin välittyi kuva, että olet hirmukaunis ja pieni. Hauska huomata, että oletkin ihan normityttö!

     
  • At 12:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    tala svenska enkel hora

     

Post a Comment

<< Home