LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Friday, October 06, 2006

Senaattori-to-be

Aargh. Mun on fyysisesti pakko suoltaa tietty määrä hömppää mun elimistöstä joka päivä. Mun täytyy saada sikahuonot vitsit systeemistä ulos, oli niillä kuulijoita tai ei. (Jos en tee niin, on ihan mahdollista että mä räjähdän. Kun mä olin pieni, kaverini Johanna sanoi että jos nielaisee purkan se jää peffaan kiinni, sitten ei voi kakata ja räjähtää. Vähän samalla tavalla voi käydä nyt aikuisena jos ei joka hassusta asiasta pääse kommentoimaan). Ahdistaa kun kävelee yksin kadulla, ja on vaikka miten pseudo-nokkelia (also known as vitun ärsyttäviä) kommentteja, ja niille ei saa purkautumista. Joten sanon ne sitten ääneen. Yksin. Mutta hienointa tässä kaupungissa on juuri se, ettei kukaan edes reagoi siihen. Ei täällä itsekseenjuttelu ole mikään issue, ja toisaalta ei ihmisillä täällä ole aikaa kyttäillä toisiaan ja niiden puhumisiaan.

Tänään istuin ensimmäisen komitean kokouksessa. Teemana oli disarmament, eli aseistariisunta. Mielenkiintoisinta oli kuulla USA:n statement, ja huomata, että heti kun USA oli kannanottonsa pitänyt häippäsi varmaan kolmasosa seurakunnasta muihin hommiin. USA ei varsinaisesti pahasti sanonut (ei täällä kukaan oikein kovin pahasti sano), mutta antoi huutia sekä pohjois-Korealle että Iranille. USA muisti sättiä muutamaa muutakin maata (tosin ei nimeltä) jotka ovat olleet mukana valitsemassa Irania erään IAEA:n komitean varapuheenjohtajaksi. Antaa kuulema vähän väärää signaalia. No kidding.

YK-dilemma on konkretisoitunut mulle yhä vahvemmin. Tulee niin epätoivoinen olo välillä täällä. Ongelmat kristallisoituvat ja ovat in your face koko ajan. HIV / AIDS, nälänhätä, köyhyys, ihmiskauppa, lukutaidonpuute, terveydenhoidonpuute, epätasa-arvo... Ja tämän putiikinko pitäisi nuo korjata? Jäykkä, epädynaaminen ja superbyrokraattinen järjestö. Mutta toisaalta, ei kukaan muukaan siihen kykene. Tämä on paras mahdollinen.

Amerikassa ollaan paljon innovatiivisempia monissa asioissa, kuten esimerkiksi rekisterikilvissä. Näin eilen auton jonka rekkari oli DR. SKILZ. Jep, tämän tohtorin on oltava taitava!

Tänään illalla repeää. Mä meen katsomaan Paulie Shoren stand up-komiikkaa. En ole oikein ehtinyt käydä kunnolla katsomassa stand upia täällä, mutta Paulie Shorea en voi jättää väliin. Hän on nero joka loi muun muassa elokuvan Bio-Dome. Now that's genius.

Ai niin ja joo, eihän se mikään salaisuus ole. Mut nimitettiin eilen illalla suomen aikaa virallisesti eduskuntavaaliehdokkaaksi. Jos siis vaalitiimin orjatyö houkuttelee, niin laita viestiä!

4 Comments:

  • At 9:54 PM, Blogger Emmi said…

    Päätin viimein jättää puumerkkini tänne. Olen jo pidemmän aikaa käynyt lukemassa sun blogia. Se on niin viihdyttävää luettavaa. :) Upeaa, että olet ek-vaaliehdokkaana. Tuleepahan vähän väriä siihen ehdokasjoukkoon! Tsemppiä!

     
  • At 11:51 AM, Anonymous Anonymous said…

    Onnea minunkin puolestani eduskuntavaaliehdokkuudesta! Olen lukenut blogiasi jo kesästä lähtien. Sulla on aivot, sydän ja asenne paikallaan.

    *respect*

     
  • At 2:51 PM, Blogger Frida said…

    Mahtava uutinen!!

    Mun suullinen ilmoittautuminen vapaaehtoiseksi "sitten kun haet eduskuntaan" on edelleen voimassa ja odotan innolla lisätietoa! Du vet var jag finns.

     
  • At 9:54 PM, Blogger Lotta said…

    Kiitos. Kiitos. Kiitos :)

    Katsotaan mitä tästä tulee, ihan huippumahtavaa tietysti! :oD

     

Post a Comment

<< Home