LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Wednesday, November 29, 2006

Sleepbuddy

No niin, Juha Valjakkala on karannut vankilasta. Tai siis me Suomessa kutsumme sitä vankilaksi, muualla maailmassa sitä kutsutaan työsiirtolaksi (siirtolapuutarha more like it), jossa vangit asuvat pikkutaloissa joiden ympäri kulkee noin 60 cm korkea aita. Sellainen aitahan juuri on aina estänyt vankien karkaamiset.

Siis kuka huomaa the flaw (itse asiassa flaws) of the story? Juha Valjakkala on karannut ennenkin. Laitetaanko se ekstravalvottuun vankilaan? Ei. Laitetaan se pieneen puutaloon työsiirtolaan. Ja ympärille 60 cm korkea aita. Salee ei sieltä pääse karkuun. Toisaalta en mä tiedä onko yhtään parempi että se laitetaan vankilaankaan, koska suomalaisista vankiloistahan pääsee lomille. Mikä mun mielestä negates the whole concept vankilasta. Urbaanilegendathan sitä paitsi kertovat että Suomessa vangeilla on selleissä pleikat ja telkkarit ja muutenkin ihan mukavat oltavat, eikä se ole yhtään niin kuin Oz (josta mä juonnan kaiken vankilatietouteni).

City-lehti kertoo että uusin trendi sinkkujen keskuudessa on sleepbuddy eli unikaveri. Kyseessä on kaveri jonka kanssa EI harrasteta seksiä (not to be confused with fuckbuddy, siis), vaan jonka vieressä vaan nukutaan. Koska aikuinen ihminen tarvitsee läheisyyttä silloinkin kun ei ole parisuhteessa, on unikaveri ideaalijärjestelmä. Sliippari toimii samalla periaatteella kun fuckbuddy (känninen soitto tai tekstiviesti pilkun aikaan kutsuna included), miinus se fuck-osa. Mä haluan sleepbuddyn! Tosin mun kyyniset työkaverini väittävät ettei sellainen suhde voi toimia, ihan yhtälailla kuin fuckbuddy-suhteetkaan eivät pitkässä juoksussa onnistu. Tosin VAKAVASTIOTETTAVANA journalistina (joka muun muassa tänään aamulla lähetyksessä kutsui Seppo Kääriäistä MAATALOUSMINISTERIKSI) mun pitäisi nyt suorittaa tutkivaa journalismia, ja hankkia itselleni Sleepbuddy. Sitten mun pitäisi bloggata siitä ja kertoa siitä lähetyksessä. Hmm. Joo, pitää ehdottomasti löytää sliippari.

PMMP (tai lähinnä kai PMMP:n Paula) bloggaa PMMP:n kotisivuilla. Ihastuin blogiin kun tein taustoja PMMP:sta bändin tullessa meille haastatteluun. Ja titta här! Mä pääsin mukaan heidän blogiinsa!

1 Comments:

  • At 2:13 PM, Blogger Jenni said…

    Täsmälleen samaa mietin tänään aamulla, kun katselin aamutv:n kuvaa työsiirtolasta. Ihan luonnollista ja järkeenkäypää laittaa säännöllisin väliajoin karkaava, kolmoismurhasta tuomittu convict sellaseen mestaan. Sweet baby Jesus.

     

Post a Comment

<< Home