LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Tuesday, January 23, 2007

Yllättäjä

Titta här: Alex Stubb uskoo että mä olen näiden vaalien yllättäjä. You heard it THERE first. Alex onkin superihana. Se uutinen tosin ei breikannut täällä.

Päivällä kävin juttelemassa Olutkäräjillä. Olutkäräjät on Panimoliiton järjestämä olutseminaari (ei, se ei ole ollenkaan niin paheellista, kuin miltä kuulostaa). Lyhyitä puheenvuoroja kuultiin pienpanimoilta, ravintolahenkilökunnan puolesta, SOK:lta ym. Minä pidin oluen kuluttajan puheenvuoron. Tehtäväni oli piristää seminaarikansaa stand up-komiikalla ennen taukoa, ja olenkin sitä mieltä että sain hyvin perusteltua kantani. Kävin läpi hallitusohjelman, ja tulin siihen tulokseen että olut vaikuttaa keskeisesti kaikkiin kohtiin. Ja että etenkin STM:ssä ministeri Hyssälän pitäisi silloin tällöin ottaa olut jotta pinna vähän löysääntyisi ja elämänilokin palaisi.

Alkoholivero on kinkkinen juttu. Mun mielestä ei ole valtion asia päättää missä mä milloinkin juon ja mitä, ja vielä verottaa sitä hulluna. Samalla me ollaan kuitenkin kansana osoitettu että me ei osata hanskata "halpaa" viinaa ollenkaan, ja kansanterveydelliset kustannukset nousivat heti kun vero aleni.

7 Comments:

  • At 11:46 AM, Anonymous Anonymous said…

    Tuo parin vuoden takainen viinan "alennus" oli karhunpalvelus kaikille. Etenkin niille, jotka jo valmiiksi olivat alkoholismin ja kirveen hyviä kavereita. Ei ne kunnon juopot sitä viinaa Virosta hakeneet.

    Oikea tie olisi ollut alkomahoolin alvin pienentäminen ravintolassa tarjoiltuna. Oitais saatu kerralla työllistävä ja "valvova" vaikutus kansan juopotteluun.

     
  • At 3:15 PM, Anonymous Anonymous said…

    Oon oikeesti hirveen surullinen, kun en voi äänestää sua, koska en kuulu hesan vaalipiiriin.. nyyh. Oot paras!! Ketä mä nyt äänestän!? Kukaan muu ei o yhtä täydelline ehdokas mun makuun!

     
  • At 6:01 PM, Anonymous Anonymous said…

    Moi Lotta,
    Miten sulla toi vaalikaranteeni oikeen toimii? Sähän oot edelleen siel Radio NRJ:ssä duunissa ja juonsit ne NRJ Radio Awardsit Hartwall Areenalla ja oot siis ehdokkaana vaaleissa. Voiksä selittää ku mä en tajuu...Se Tommy Tabermannkin joutu karanteeniin siit Uutisvuodosta.

     
  • At 6:20 PM, Blogger Lotta said…

    Vaalikaranteeni ei ole laki, vaan jokaisen firman oma käytäntö. YLE:llä ollaan hyvin tarkkoja siitä, ettei yksi ehdokas saa suhteetonta etua toisiin nähden (eli näkyvyyttä kanavan ohjelmissa), ja siksi usein hyllyttävät kaikki ehdokkaat tietyllä aikavälillä ennen vaaleja.

    YLE:lläkin vaalien alla saa toki näkyä televisiossa (vaalitentit, ajankohtaisohjelmat, uutiset, vieraana viihdeohjelmissa), mutta ei saa ikään kuin olla mukana tekemässä ohjelmaa.

     
  • At 7:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    Lotta: "Mun mielestä ei ole valtion asia päättää missä mä milloinkin juon ja mitä"

    Jes mites sit jos tuun suon luo vetään kossuu pariks viikoks, haittaako jos otetan jotain muita aineita samalla?

    Yhteisöllisyys on edelleen toimivan yhteiskunnan peruspilari. Toivoisin kansanedustajaehdokkailta (misseiltä, laulajilta ja muu sirkusjengi) analyyttisempää otetta. Vanhetessa tulet huomamaan että asiat ei ole niin mustavalkosia, homojen hiv-tartunnoista, veroasiat jne.. tsekkaa the economistin parin kuukauden takainen juttu pohjoismaista..

     
  • At 8:44 PM, Anonymous Anonymous said…

    Heipati Lotta! Miulla on ongelma. Tää tahtois äänestää sua, mutta tää asuis täällä keskisessä Suomessa, joten se ei onnistu, mur. Oisko sulla ideoita kelle mun kannattais adoptoida mun ääni?

     
  • At 9:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    Kunnon juopot ei viina Virosta hakeneet ja siksi viinaveron alennus vain pahensi heidän tilaansa, totta toinen puoli.

    Toisaalta kalliin viinan aikaan ne kunnon juopot juovat kuitenkin, vaikka sitten tolua tai kotipolttoista.

    Näillä aineilla on hiukan erilaisia vaikutuksia kuin viinalla, mutta vähintään yhtä vaarallisia...

     

Post a Comment

<< Home