LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Saturday, March 04, 2006

Hit music only!

Työtön elämäni kesti vaan muutaman päivän. Allekirjoitin eilen työsopimuksen. Yours truly on nyt juontaja Radio NRJ:lla! Niin tuntuu kyllä oikealta hommalta, ja paikalta. Ei vaan se, että mun mielestä on aivan huippua että pääsee tekemään radiota, mutta vielä se että se on NRJ, mun suosikkikanava! Luulen että mä sovin uuteen työympäristöön yhtä hyvin kuin se sopii mulle: loistavasti. Arvot (mm. Avoimuus) ja meininki on aika erilaista kuin joissain edellisissä työpaikoissani. Täällä persoonallisuus on positiivinen asia.

Eilen vietin aikuisillan. Espoolaisessa rivitalossa ruoanlaittoa, punaviiniä ja saunomista. Äärettömän aikuinen olo. Approaching 30, Oh my God. Onhan se niin että on ”kolmekymppinen” vasta sen jälkeen kun on täyttänyt 30? Onhan?! Eli mulla on vielä vajaat 5 vuotta normaalia elinaikaa jäljellä. Tää oli vaan harjoittelua. (Fast forward six years: Backlund istuu Lanzarotella uima-altaan reunalla neljän tuttavaperheen kanssa, imee Pina Coladaa ja ihmettelee mihin nuoruus hävisi).

Hirveä shokki herätä aamulla ja huomata että kädessä on uusi sormus. Helpotti vasta kun muistin että olin ostanut kaksi uuttaa makeeta Mexicolaista hopeasormusta. Jos ei miehet osta sormuksia, niin pitää itse ostaa.

Tänään aion harrastaa tyttöystävävaklausta. Ei, ei mitään säälittävää ex-poikaystävän uuden mimmikaverin stalkkausta mistään puskista, vaan täysin normaalia isosiskotoimintaa. Eräs nuori perheenjäsen on alkanut deittailla! BIA, Backlund Intelligence Agency, on ajan tasalla siitä missä nuorin perheenjäsen liikkuu at all times, ja saattaa olla että isosisko vahingossa sattuu paikan päälle samaan aikaan kun TNG (the new girlfriend) is in the vicinity.

Blast from the past! Avasin meilini tänään ja siellä odotti JÄTTIyllätys! Vanha ystäväni Officer Love oli muistanut minua! Tarinani amerikkalaisen laivastoupseerin kanssa oli short but sweet (Hollywood-elokuva tarinasta on jo practically in production) (on vaan ollut tosi vaikea castata oikea henkilö näyttelemään minua. Marilyn olisi hyvä, paitsi siinä mielessä huono että se on kuollut).

Tässä teille kuitenkin elokuvan preview (based on a true story). Olin siis kahden ystävättäreni kanssa Kreikassa tyttöjen äkkilähtösikailumatkalla. Eräänä aamuna menimme taas rannalle, missä meidät kohtasi odottamaton näky. Horisontissa seisoi laiva (?) joka oli niin iso että se melkein peitti auringon (Exaggerating? Who, me?). Meille selvisi nopeasti että Rhodoksen ulkopuolelle oli ankkuroinut amerikkalainen lentotukialus USS Theodore Roosevelt. JA, luonnollisesti, sen 5800 sotilasta. Wow. Pojat (ja tytöt, olihan sentään vuosi 2001) olivat olleet sotimassa Kosovossa, ja ennen kotiinlähtöään he saivat viikon loman Kreikassa. Komeita sotilaita laivastounivormuissa vilisi silmissä (this must be what paradise looks like!). Illemmalla tutustuin nuoreen amerikkalaisupseeriin jonka sukunimi oli (get this) Love. Siis rakkaus. Mikä uskomattominta, hänen etunimensä oli Will. (Ja joo, mä tiedän, jos olisin ymmärtänyt muuttaa sen kanssa amerikkaan ja mennä sen kanssa naimisiin, mä oisin nyt Lotta Love). Miten sööttejä lapsia me oltaisiin saatu?! Jos Will ja Lotta Love hankkivat lapsia, niin eihän offspring voi olla muuta kuin maailman suloisinta! Rakkausupseeri (in more ways the one…) oli iso ja pikimusta, ja äärettömän komea valkoisessa uniformussaan (tai no, oikeastaan mä näin hänet vaan siviileissä, mutta trust me: mulla on aika tarkka kuva päässäni miltä se näyttäisi univormussa).

Tarina kuitenkin loppuu traagisesti (minä rannalla nyyhkyttäen, valkoista nenäliinaa huiskuttaen) (tai no ei, mutta se näyttää sitten siinä elokuvassa hyvältä) (ja vähän 40-lukumaiselta). Minä lensin Suomeen ja Will seilasi amerikkaan. Muutama sähköposti läheteltiin silloin, mutta siihen se jäi. Nyt nuori mies oli kertomansa mukaan ajatellut minua ja googlannut minut. Maailman suloisin-palkinto (sekä vuoden Amerikkalainen klisee-palkinto) saattaa myös mennä hänelle, koska meiliinsä hän kirjoitti: Se yksi yö jonka vietimme yhdessä oli one of the best times I ever had. Ohhhh…!

Ja nyt vuosien kuluttua heitin laivan kannelta korun mereen. Ei kun se olikin yks toinen elokuva.

17 Comments:

  • At 5:36 PM, Blogger Oblomov jr. said…

    Voi Lotta! Vieläköhän meitsi
    voi fanittaa Sua, kun olet
    duunissa Shit music only -ra-
    diossa??

     
  • At 6:22 PM, Blogger Ana said…

    Will Love ja Lotta Love? Huom. velvoite lasten nimien kohdalla on tavallista raskaampi kys. tapauksessa. Ei mitään Lisaa ja Bartia! Miten ois Basic ja Advanced?

     
  • At 6:53 PM, Blogger Mari(nadi) Koo said…

    Onnea uudesta työstä½

     
  • At 8:28 PM, Anonymous Anonymous said…

    Yeah! Mikä onni sinulle. Onnittelut! =)

     
  • At 9:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    onnittelut uudesta duunista :) taidat olla kuitenkin keikkalistasi lisäksi ensi keskiviikkona vanhalla, am i right?

     
  • At 10:02 PM, Anonymous Anonymous said…

    apua, taas yksi ööhm ärsyttävyys lisää, nrj, mutta silti sua ei voi jättää lukematta.. :)

    congrats!

     
  • At 11:03 PM, Blogger Tony said…

    Se on muuten juuri niin, että emme ole kolmekymppisiä ennen kuin olemme kolmekymppisiä. Joka tapauksessa, lohdutuksen sanoiksi lainaus Kettuselta: "ensikertalaisten käsissä koko elämä".

     
  • At 1:14 AM, Blogger Lotta said…

    Hei! Ei saa sanoa noin mun uudesta työnantajasta! NRJ on just paras! Ehdottomasti mua voi fanittaa. Sitten jos joskus näät mut vaikka kaatokännissä tai ilman meikkiä, niin sit ymmärrän jos et halua fanittaa.

    Kiitoksia onnentoivotuksista. Mä oon aivan liekeissäni tästä uudesta hommasta!

    Ja kyllä: olen ensi keskiviikkona Vanhalla ylioppilastalolla Amnestyn Joku Raja-tapahtumassa. Hyvän asian puolesta! Tulkaa sinne kaikki!

     
  • At 1:15 AM, Blogger Lotta said…

    Ja ai niin: Z, mä olen kyllä miettinyt niitä lasten nimiä aika paljon. Mä haluaisin että ainakin yksi olisi Honey tai Sweet. Poika voisi olla Puppy. En kastaisi lasta Monkey tai Animal, vaikka ne in in theory oliskin aika hauskoja.

     
  • At 10:38 AM, Anonymous Anonymous said…

    Voisiko päivä vaaleanpunaisemmin alkaa...Energiset onnittelut uudesta työpaikasta! Laitoin tuon 7.4 tapahtuman ylös kalenteriin, pyrin tulemaan paikalle kun toinenkin kotimainen sujuu?

    Mikä siinä on kun neidot ovat usein noiden uniformujen perään? Pitäisköhän itsekin ryhtyä lemmenlaivan kippariksi.

     
  • At 1:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    Eieieieieieieiiiiiii!!! Lotta, ei me olla kolmekymppisiä edes vielä silloin kun täytämme kolmekymmentä (deadline huhtikuussa, very much in denial) vaan vasta sitten kun tunnemme olevamme kolmekymmentä, eli joskus valovuosien päästä - onhan se näin?!

    Grattis uudesta duunista, Köpis tekee aaltoja :)

     
  • At 3:51 PM, Blogger Lotta said…

    Juhis, ei sun tarvii edes kippariksi alkaa, riittää että sulla on se univormu. Ei me tytöt sulta mitään laivatriviaa ruveta utelemaan. Ilmoita heti jos hankit sellasen ;o)

    Kiitos Mia! Ja joo, mä tein netissä henkinen ikä-testin, jonka mukaan mä olin kai 16 ja myönnän täysin olevani ihan epäkypsä, eli ei mulla vielä kriisiä ole. Mä skippaan 30-kriisin, ja otan kipinää vasta sitten kun 40 häämöttää ;o)

     
  • At 5:10 PM, Anonymous Anonymous said…

    Isosti onnea uudesta duunista! Saitkin siis maistaa vain pätkätyöttömyyttä. :D

    Soita sitten hyvää musaa siellä Enörtsillä (pasgat soittolistoista). Paljon Robbiee eiksvaan.

    "Jos ei miehet osta sormuksia, niin pitää itse ostaa." Amen to that! Ei oo sormuksia täälläkään näkynyt, mutta heppu kerran raapaisi mua vasempaan nimettömään niin että siihen jäi ikuisiksi ajoiksi pieni arpi. Toiset miehet antaa siihen kohtaan sormuksen, toiset arven. "Forever yours." :D

     
  • At 2:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    Sing Hallelujah! Officer Love:n paluu ja vieläpä uusi duuni. Wow, you rule!

    BR,
    Officer Love Unofficial Fan Club Töölö Subchapter Member

     
  • At 3:26 PM, Blogger Lotta said…

    Mä jotenkin arvasin että Mellan-H on kaikista mun kavereistani ENITEN innoissaan Officerin paluusta! :o) Toinen joka saattaa riemuita on T. Valve.

    Officer oli meilannut mulle taas. Se on muhun ihan rakastunut vieläkin. Tai näin mä päätin sen tulkita. Mä teen niin lähtemättömiä vaikutuksia.

    Kiitos duussi, aika kova mimmi oot kun arven otat ennemmin kuin sormuksen! ;o)

     
  • At 10:15 AM, Anonymous Anonymous said…

    OMG, LOL - I'm so predictable. Mutta hei, keep us updated. Tää homma voi tarjota ihan uusia näkökulmia Loveen lankemisen suhteen...

     
  • At 7:27 PM, Blogger minna said…

    Onnittelut!

    Mä selvisin eilen traagisesta maanjäristyksestä. Talo tärisi vain hetken mutta arvet ovat ikuiset. No oikeesti se oli vaan 4,6 Richteriä ja me luultiin aluksi, että täällä vaan tuulee tosi kovaa...

     

Post a Comment

<< Home