LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Wednesday, June 28, 2006

Savolaxkändis

Mun koti on täysin kaaoksessa. By choice. Tai siis ei varsinaisesti by choice, vaan ennemminkin ehkä laiskuuden takia (vaikka laiskuuskin ON valinta). Pitäisi kutsua vieraita, muuten suursiivous ei tule ikinä tapahtumaan. Imurointi menee nyt niin että vaan nostelen kasseja lattialta, imuroin niiden alta, ja laitan kassit (ja muun sälän mitä täältä löytyy) takaisin paikoilleen.

Mediapäivitys: Perjantain Savon Sanomissa on artikkeli minusta! I iz very famous (to be) in Savolax.

Ostin kamalasti tavaraa sieltä Sveitsistä (tosin ne kyllä jakoivat sitä lähes ilmaiseksi pois, eli se oli vähän niin kuin olisi laittanut rahaa pankkiin), muun muassa paljon alusvaatteita. Koska en suinkaan ole mikään amatöörishoppaaja, niin tietysti myös kokeilin (melkein) kaikkea ostamaani jo kaupassa. Jopa niitä alusvaatteita. Huomasin jo kaupassa että rintaliiveissä oli vähän Madonnaa (ei fyysisesti), mutta tänään se vasta kristallisoitui kun laitoin siihen actual paidan päälle. Mun tissit näyttää tötteröiltä. Onneksi mulla on nää mustassa ja valkoisessa. Jos ne olisivat kullassa, niin sakki luulisi mua salee Maddeksi. Jos siis pukisin ne korsetin ulkopuolelle, (niin kuin minulla tietysti tapana on).

Miksei sanalle rintaliivit ole mitään hyvää synonyymiä? Jos sanoo rintsikat, niin kuulostaa ihan mummolta. Mä aion laittaa tän mun listalle. Mulla on lista asioista joista pitää valittaa tai joita pitää ehdottaa Kielitoimistolle (tai vaihtoehtoisesti jollekin muulle kieli-instanssille, mutta emme keksineet mikä se olisi). Mua vaivaa muun muassa to snow, det snöar, es schneit-konseptin puuttuminen suomenkielestä. Suomeksi sataa lunta. Pitäisi lumista tai luntaa. Ja toi on vaan se ensimmäinen asia tällä listalla. Se on piiiiitkä lista. Ja kaikki ehdotukset täysin tarpeellisia ja peruteltuja.

Tein ranskalaisen manikyyrin eilen. Eihän sitä vielä Sveitsin matkan aikana olisi voinut olla, se olisi varmaan ollut faux pax Helvetia. Voisi kuvitella että kaikki ranskalainen (-perunat, -leipä, -suudelmat) ovat naapurivihan piirissä siellä. Olen mä niin kosmopoliittinen ja diplomaatti.

8 Comments:

  • At 6:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ehdotuksia, ole hyvä:

    rinulit, kikkiliivit, linnunpesät, tykkimyssyt.

     
  • At 9:50 PM, Anonymous Anonymous said…

    Miksie meillä ole yhtä tehokasta nimitystä kuin ruotsissa - BH? (Niin no, mäkin muistan tuon vain Bränn BH'n -biisin takia, joka tarttui kuin synti päähän..)

     
  • At 12:25 AM, Anonymous Anonymous said…

    musta se artikkeli oli parempi ennen ku lyhensin sen :/

    mut olipa pakko, kuvat susta on siinä aika... no hienoja sit :O

     
  • At 4:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    Rinulit on ihan kauheat. Minä sanon aina tissiliivekkeet. En kyllä tiedä miksi.
    -minh-

     
  • At 8:56 AM, Anonymous Anonymous said…

    Mun ehdotukseni:

    Tissikset, lumettaa vrt. rulettaa.

    Noista tissikisistä voisi johtaa sanan myös tarkoittamaan alushousuja eli tussikset...

    Jos nää tulee yleiseen käyttöön, ilmoitan tilinumeroni komissiota varten. Kiitos.

     
  • At 10:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    tadaan kanssa samoilla linjoilla tuon lumettamisen kanssa. vaikka se tällä hetkellä onkin varattu toimintaan, jolla lumella on tekijä, niin se voitaisi mielestäni myös irrottaa tuosta. Lumella on aina oletustekijä. Olkoon se sitten jumala, zeus, petrus, thor tai joku muu vastaava instanssi.

    Tissikset/tussikset on aika vänkä yhdistelmä.

     
  • At 1:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    Alushousut on pimpparikset(opittu eräiltä 9-vuotiailta kaksostytöiltä aikoinaan)ja se, mikä pimpparisten sisällä on, on pimpparis!
    -minh-

     
  • At 5:00 PM, Blogger Lotta said…

    Neroja, täällä! Siis tissarit ja tussarit kuulostaa aivan loistavalta.

    BH:sta saisi juonnettua RL:t tai TP:t, eikö?

    Lumettaminen käy jos esim jumala (tai sääpäällikkö tai kuka lie) lumettaa. Mut jos tulee lunta ihan vaan itsestään, niin sitten pitää luntaa tai lumista.

     

Post a Comment

<< Home