LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Sunday, May 06, 2007

Just Nyt Hyviä Juttuja

Ensin veretseisauttava suru-uutinen. (Nyt voi tulla kirjoitusvirheitä, kun silmät on niin kyynelissä) Gilmore Girlsin tuotanto loppuu! Yhyy. Onneksi mulla on kaikki tuotantokaudet (tai siis 1-6, mutta 7 ei ole vielä tullut) DVD:llä. Huokaus. Nyt vaan pitkäveto pystyyn siitä, miten lopussa käy.

***SPOILERWARNING***
Katsoin Nykissä uusimman Gilppa-jakson, ja imagine my surprise kun kävi ilmi että siinä Lorelei ja Christian ovat NAIMISISSA! Tosin ilmeisesti he vielä ehtivät erota, mutta mä toivon että ne lopussa kuitenkin löytävät toisensa, koska kyllä ne kuuluu yhteen. In a related story: mä olen aina pitänyt ihmisiä, jotka ottavat jonkun tv-sarjan niin tosissaan että pohtivat henkilöiden kohtaloita, vähän pimeinä. I’ve crossed over to the dark side.

Mä vietän ihan kohtuuttoman paljon aikaa pohtiessani sellaisia kysymyksiä, kuten että jos saisi juoda vain yhtä juomaa loppuelämänsä, niin minkä valitsisi (Vichy ja Starbucksin kahvi, mitkä ovat yhteensä kaksi ja siis väärä vastaus mun itsekeksimään kohtuuttomaan kysymykseen), mikä on maailmankaikkeuden paras elokuva (Serendipity juuri nyt, mutta tämäkin vaihtelee lähes viikottain) tai mihin lähden häämatkalle (Hawaii).

Mä otan aivan liian vakavasti kaikki tuollaiset kysymykset, sillonkin kun esitän niitä vain itselleni saadakseni ajan kulumaan ruuhkabussissa (jos oon niin urpo että oon unohtanut kirjan kotiin). Ja vielä vakavemmin se pitää ottaa kun joku tiedotusväline esittää nämä kohtuuttomat kysymykset, ja toivovat perustelut noin kymmeneen sanaan. Näin kävi kun Me Naiset soitti ja pyysi mun leffamielipiteet heidän leffapalstalleen. Voi sitä stressiä! Pohdin vakavissani että printtaan imdb:sta KAIKKI universumin KOSKAAN tehdyt leffat, ja alan poissulkemistekniikalla seulomaan suosikkielokuvaani. Tää ei kuitenkaan vaikuttanut kovin käytännölliseltä (saati ympäristöystävälliseltä, ajattele kaikkea sitä tulostinpaperia!) ajatukselta, joten se meni sitten ihan fiilispohjalta. Ja mulla on vieläkin vahvasti sellainen olo, etten ollut toteuttanut ajatustyötäni tarpeeksi perinpohjaisesti (niin kuin en ollutkaan) (voi näitä nykyihmisen ongelmia).

Niinpä olenkin päättänyt että ryhdyn tekemään Just Nyt Hyviä Juttuja –listoja. Ne eivät, nimensä mukaisesti, silloin leimaudu maailmankaikkeuden parhaimmaksi jutuiksi, enkä mä niille keksisi kategorioita kuitenkaan.

Just Nyt Hyviä Juttuja:

(Musiikki. Mun stereoon menee kolme CD:tä kerralla, nää on nyt siellä):

Mika – Sain Mikan levyn. Ihana. Ja niin söötti mieskin. Luvattoman nuori (s. 1983), mutta NIIN söötti. Bless him. Mä en osaa sanoa onko tää viehätystä vai äidinvaistoa. Mika on mun kaveri MySpacessa.

Amy Winehouse – Kesti ehkä hetken ihastua, mutta on tää makee. MYÖS mun kaveri MySpacessa.

Veronica Maggio – Musamaailman best kept secret. Mun kaveri MySpacessa

MySpace (duuh) – Miten näin käsittämättömän yksinkertainen idea kuitenkin voi olla niin hauska? Mä oon päätellyt että salee mun oma musaurani myös alkaa just tuolta. Heti kun joku kirjoittaa ja säveltää ja tuottaa mulle jonkun biisin.

Rinnakkaislukeminen – Mä olin aina ennen sellainen ihminen, joka luki kirjan kerrallaan, ja kun olin lukenut sen loppuun, siirryin seuraavaan. Yhtäkkiä musta on tullut rinnakkaislukija. Mulla on kolme kirjaa meneillään samaa aikaa, ja se ei olekaan mahdotonta, eikä huononna lukukokemusta. Kirjoilla on oma järjestys, paikka ja funktio. Kolmas Kirja on se joka kulkee puolisatunnaisesti Sänkykirjan ja Laukkukirjan ohessa. Sänkykirjaa luetaan sängyssä (duuhh), ja Laukkukirja kulkee mukana joka paikassa. Laukkukirja on ykkönen, koska sitä voi lukea eniten (bussimatkat, kahvilahetket, odottelu että kokous alkaa jne.), joten siihen otetaan sellainen jonka varmasti haluaa lukea, ja josta on jotenkin liekeissään. Sänkykirja ja Kolmas Kirja voivat olla esim. kaitääpitäisilukea-kirjoja, mutta usein ovat ihanaalukeatää-kirjoja. Kirjat voivat myös nousta rankingissa, ja päästää esim. Kolmannesta Kirjasta Laukkukirjaksi. (Se kun kirjoitin tuolla alussa siitä, että laitan liikaa aikaa kaiken turhanpäiväisen pohtimiseen, niin tää on JUST sellaista. Jesus.)

The Catcher in the Rye (J.D. Salinger) – Vanha klassikko, jonka luin joskus ala-asteen ja yläasteen välillä. Muistan että tarina oli ihan hyvä, mutta enpä tainnut ihan koko teoksen syvintä olemusta silloin ymmärtää. Niinpä uusintakierros nyt, alkuperäiskielellä. Tää on tällä hetkellä Kolmas Kirja.

Anatomia. Monotonia. (Edy Poppy) – Tajunnanräjäyttävät oivallukset ja ikimuistoiset lukuhetket antavat vielä odottaa itseään. Mutta mä olen vasta puolessa välissä. Ehkä tää tästä vielä lähtee nousuun. Sänkykirja.

Anna minun rakastaa enemmän (Juha Itkonen) – Tää on ihan uusi Laukkukirja. Hyvältä vaikuttaa. Mutta mä oonkin täysin puolueellinen, koska siinä on maailman paras omistuskirjoitus Juhalta.

Euroviisut – En ole eläissäni katsonut kokonaisia Euroviisuja alusta loppuun, mutta a) ehkä muhun kuitenkin vaikuttaa se, että ne järjestetään Helsingissä, ja sitä näkee joka paikassa, ja b) Euroviisuesikatseluraati tutustutti mut puoliin esityksistä, joten kerrankin on ees vähän perillä esityksistä, ja oon osannut määritellä omat ennakkosuosikit.

Fran Drescherin nauru – Ostin The Nannyn ekan kauden DVD:lla Jenkeistä, ja se on vaan niin parasta feelgood katsottavaa. Pitää selvittää saisiko tähän blogiin jonkin Podcast virityksen. Mä luulen että Fran Drescherin nauru on just mitä tää blogi tarvitsisi.

Kesä – Ensimmäistä kertaa elämässä palkallinen kesäloma. Ihanaa. Ja muutenkin: Kesä.

10 Comments:

  • At 11:50 PM, Anonymous Anonymous said…

    ei oo totta et luin nyt tollaisii spoilersei. EIIII! Luin silti vaikka varoitit! Älä kerro kenellekkään: MÄ RAKASTAN GILMORSEI KANS! SUNNUNTAI PAHE. kato, en käy kirkossa mut se on niin hyväntahtoinen ja ihana sarja ett 7th heaven näyttää sen rinnalla saatanan palvomiselta. LOVE YOU, :D

    Cristal

     
  • At 7:44 AM, Anonymous Anonymous said…

    Eih, ei saa Gilmore Girls loppua, kamala ajatus.
    Paitsi että kuka on Christian kenestä puhut??? Christopher? Onko Lorelailla joku uusi mies? Kerro kaikki heti nyt.

    En ole edes kutoskautta löytänyt mistään vielä dvd:llä, oon aika kade (siis tosi kade oikeesti) kun sulla jo on se

    Ilona

     
  • At 9:46 AM, Blogger Lotta said…

    Ai niin, herranen aika, Cristopherhan sen nimi on, eikä Christian! :-O

    Joo, mutta mä myös vähän huijasin, koska ostin sen ameriikasta. Kuitenkin toimin ihan laillisesti, enkä lataile netistä (josta tietty jo saisi melkein reaaliajassa 7. kautta sitä mukaa kun sitä tulee telkkarista USA:ssa). Mutta nautinto on parempi kun niitä voi katsoa omalta sohvalta monta tuntia putkeen.

     
  • At 10:04 AM, Blogger Hanna Kopra said…

    Kivaa ja itseään ihan typerästi kuluttavaa on selailla jotain yyyberhienoa kataloogia ja sopia itsensä kanssa, että saa valita per aukeama yhden jutun. Ja siis kataloogista, mistä ei edes tilaa mitään (koska ei ole rahaa). TAi samalla idealla mennä muotisuunnittelijoiden sivuille… Tai katsella kampauksia.

    Tai miettiä lempilempiväriä, että jos koko koti olisi vain jollain värillä eikä se välttämättä saisi olla valkoinen…

    Tai millaisia kukkia laittaisi ihan sikana parvekkeelle (jos sinne voisi laittaa, eli se ei olisi rempassa) TAI pihalle (jos olisi pihaaa)…

    Millaisen ponin haluaisi, minkä värisen ja mikä sille nimeksi!?!?!

     
  • At 11:41 AM, Anonymous Anonymous said…

    Lotta miten sun dvd-masiina pelittää niitä Gilmore Girlsejä? Asuin ite vuoden Jenkeissä ja mulle sanottiin ettei niitä DVD:eitä voi tuoda Suomeen koska niitten maakoodit on erilaiset tms.. Eli toimiiko sulla kaikki DVD:t ihan normisti? Kiitti vastauksesta ku tää on askarruttanu mua jo vähän aikaa. Ja jos ne toimii normaalisti niin mulla palaa käämit, mieti niitä kaikkia ihania DVDeitä jotka oisin voinu tuoda mukanani!!

    - Riikka

     
  • At 12:17 PM, Blogger Lotta said…

    Riikka, ostin sieltä valtavan määrän dvd:itä ja SUURIN OSA toimii, mutta eivät kaikki. Mä en oikein tiedä mikä se määrittelevä ero on, josta voi tietää mikä toimii ja mikä ei (en oo niin tarkkaan tutkinut niitä boxeja). N. 2/3 jotka ostin toimii mun soittimessa.

    Eli ei musta nyt oikein olekaan apua. Paitsi että osta jos uskallat, ja kato sitten himassa toimiiko. Niin mä tein :)

     
  • At 1:28 PM, Anonymous Anonymous said…

    Suomalaisissa DVD-soittimista saa kyllä koodien kautta laitettua niin, että jenkki-levytkin näkyvät (yleensähän ne näkyvät kyllä, mutta mustavalkoisina). Googlailkaa ihmiset googlailkaa :)

     
  • At 2:22 PM, Anonymous Anonymous said…

    Gilmoret on ihan parhaat! Tuotantokausi 6 tulee ainaki Anttilaan toukokuun 20. päivän tienoilla, kysytty on :)

     
  • At 9:45 PM, Anonymous Anonymous said…

    Byhyy, olen niin surullinen.
    Vaikka Gilmoret voittivat sen E!Entertainmentin katsoja-äänestyksen (siis että mikä ohjelma PITÄÄ pitää elossa vielä ainakin yhden tuotantokauden), televisiopamput päättivät näköjään toisin. Byyyyyy.
    Ja samoin kuin Cristalilla, ei olisi pitänyt lukea spoilearia O___o Voih, mitä Lukelle mahtoikaan tapahtua... (älä kerro!!)

     
  • At 10:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    hahaa, mä oon kattonu koko 7. kauden. Laittomasti, kyllä :D Ihana sarja, tosi kurja että loppui. Jos vain maltatte neitoset odotella uusia jaksoja,niiin näette kui paljon vielä ehtii sattua ja tapahtua. x)

     

Post a Comment

<< Home