LottaLove

Lotta Backlund's Diary. Täällä on joskus jotain juttuja ja sitten joskus ei ole.

Wednesday, July 18, 2007

Espa haisee laatalle

Helsingillä ei mene hyvin. Nelosen uutiset osasi kertoa, että Espalla haisee (tää saattaa olla myös viesti siitä, että uutispäivä ei ole ollut ihan mahtava). Loppukommentti inserttiin oli ”Ehkä on vaan totuttava siihen että helsingin kesään kuuluu makea, oksennuksen löyhkä”. Masentava uutinen. Ja aika hyvä mietelause meilin signature-osioon.

Huomenna on lähtö Budapestiin, jee! Toinen loman huippukohta tapahtuu siellä: 21.7 ilmestyy uusi Harry Potter –kirja (Harry Potter and the Deathly Hallows) (Joko te kaikki ootte kuolleet tylsyyteen, kun tilitän tätä niin paljon?). Muistin, että meidän hotellin alakerrassa on kirjakauppa. Huonolla unkarilla selvitin, että kauppa on auki keskiyöllä. (Jó napot kívanok. Névem Lotta, kérek szépen az uj Harry Potter könyv vasarni… öh… Bezséls angolul? English? Nem? Okei. Mikor… öh… az könyvbolt nyitva… Perkele… No, no sorry, nothing, semmit…). Mutta asia selvisi. Kauppa on auki keskiyöllä. Kerroin tänään myös matkakumppanille, että meillä on ohjelmanumero keskellä yötä. Hän otti sen hyvin. Lupasin, että otetaan sinne pussikaljaa mukaan. Tai siis pussiskumpasta oli kyllä puhe.

Rowling paljasti jossain vaiheessa, että kirjan viimeinen sana tulee olemaan ”scar”. Nyt se on vähän editoinut, ja viimeinen sana ei olekaan scar, mutta että scar on kyllä ihan siinä jossain lopussa. Jos (melkein) viimeinen sana siis on ”scar”, voiko loppu olla hieman samanlainen kuin Carrie-kirjan loppu? Jonkinlainen epilogi. Jossain muualla, joskus myöhemmin, viattomasti nähdään pieni poika – tai tyttö – jolla on otsassa salamanmuotoinen arpi... Apua, mä NIIN en aio lähteä tuohon. Mä en nyt edes voi lukea lehtiä tai katsoa TV:tä, tai surffata netissä ennen kuin kirja 7 on luettu, koska pelkään että saan selville jonkun spoilerin.

Tää on niin säälittävää. Mä oon just viettänyt lähemmäksi neljä tuntia netissä, lukien Harry Potter –teorioita ja JK Rowlingin haastatteluja, lyönyt googleen hakusanoja kuten ”remaining horcruxes” ja ”gleam of triumph” (joka välähtää Dumbledoren silmissä neloskirjan lopussa, kun se saa kuulla, että Voldemort on käyttänyt Harryn verta uudelleensyntymisseremoniaansa). Mä en enää ikinä – IKINÄ – voi morkata nörttejä. Mä oon saavuttanut the ultimate nörttiyden. Apua. Tää on pakko lopettaa, tai mun sosiaalielämä loppuu, ja kukaan ei suostu enää olemaan mun kanssa tekemisissä. Kukaan muu ei enää suostu deittailemaan mua, kuin tyyliin angry nintendo nerd. Aaarghh. Luojan kiitos tää on viimeinen Potter. Aaaarrghh. Mä tarviin apua.

Ai niin, tää on juhlapostaus, koska tää on tän blogin 400:s postaus. Olisi voinut toivoa, että oisin keksinyt jotain hienompaa bloggattavaa näinkin merkittävään postaukseen. Mutta ei. Nörtti kuin nörtti.

6 Comments:

  • At 9:26 AM, Blogger Apamobil said…

    Ollaan sitten näköjään Budapestissä yhtä aikaa :-) Jó utát!

     
  • At 1:46 PM, Blogger Ammi said…

    Ihanaa kuulla että suurkaupungissakin menee noin hyvin: Turun ever so kaunis Ruissalo on rokkailijoiden jäljiltä mutaa, joka myös vivahtaa hajultaan laattaan ja muuhun bajamajatuotokseen.. toisaalta, se ei onneks oo ihan keskustassa toisin kuin Espa :)

     
  • At 8:27 PM, Blogger aisance said…

    Nyt ei kannata enää googlailla kun se kirja on vuotanu nettiin. Tai lukee lehtiä, tai katsoo telkkaria, tai tai tai...

     
  • At 11:28 AM, Anonymous Anonymous said…

    Angry Video Game Nerd on tosi silmää miellyttävä! Kyllä mulle kelpais...

     
  • At 5:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    Siellä Budapestissssa on siis lämmintä? Lammaslämmintä, nautalämmintä vai sikalämmintä? Pistähän mesta kuosiin, jotta me perästätulijat voidaan tarttua torstaista eteenpäin katettuun tunnelmaan.

     
  • At 11:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    joka kesähän se espa haisee samalle. oon aina luullut että se on joku todella pahanhajuinen lannote! siis onko se oikeasti ihmisjätösten ja laatan haju.... karseeta!

     

Post a Comment

<< Home